Преди няколко месеца DS показаха за първи път обновения N°4. И ясно се видя, че освен леката промяна в името на модела, немалки промени са направени по екстериора и интериора му.
Но това бе напълно очаквано, защото все пак изминаха четири години, откакто второто поколение на DS N°4 е на пазара. А вече е наличен и за поръчки в България. Моделът ще се предлага с три вида задвижване.
N°4 Hybrid ще е самозареждащ се хибрид със 145 к.с. мощност, който ще се яви и като базовата версия на модела. Под капака ѝ ще намерим 1.2-литров трицилиндров бензинов турбодвигател, допълнен от електромотор с мощност 21 к.с., който е интегриран директно в шестстепенната автоматична трансмисия, която е с два съединителя.
Французите казват, че в градски условия новият хибриден DS N°4 ще може да се движи на електричество в до 50% от времето.
DS N°4 PLUG-IN HYBRID съвсем очаквано залага на повече мощност. Става дума за 225 к.с., които се генерират от четирицилиндров бензинов турбодвигател с мощност 180 к.с. и тягов електродвигател с мощност 125 к.с. Именно последният отново е интегриран в автоматичната трансмисия с два съединителя eDCT7.

Източник: DS Automobiles
Батерията е станала по-голяма в сравнение с предшественика и капацитетът ѝ вече е 14.6 кВтч, което е с 30% повече. Изцяло на електричество новият DS N°4 PLUG-IN HYBRID ще може да измине около 80 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч също е подобрено леко и вече се случва за 7.4 секунди.
DS N°4 E-TENSE пък е изцяло електрическата версия на модела, каквато нямаше до момента, с мощност 213 к.с. Батерията е с капацитет от 58.3 кВтч и трябва да осигури до 450 километра пробег с едно зареждане.
От DS казват, че на бърза зарядна станция може да прибавим 100 км пробег само за 11 минути зареждане. От 20% до 80% пък батерията ще се зареди за около 30 минути. Голям плюс е, че са налични три нива на регенеративно спиране, което от опит знаем, че може чувствително да увеличи пробега при нужда.
Сред технологиите, с които е снабден новият DS N°4, трябва да изтъкнем DRIVER ATTENTION MONITORING, който чрез камера на кормилната колона следи за умора при водача и предотвратява евентуално заспиване.
От DS казват, че новият head-up дисплей е с диагонал от 21 инча и визуализацията му ни оставя с впечатлението, че проектирана на поне четири метра от челното стъкло. Зад волана пък е разположен 10.25-инчов инструментален клъстър, информационно-развлекателната система е представена от 10-инчов сензорен дисплей.
DS N°4 се предлага в две основни нива на оборудване PALLAS и ÉTOILE, както и в специалната версия JULES VERNE.
Цените в България
Като базова версия DS N°4 Hybrid е вече наличен за поръчки, а цените започват от 73 604 лв. (37 633 евро). DS N°4 PLUG-IN HYBRID ще бъде достъпен за поръчки скоро, а неговата стартова цена е 90 369 лв. (46 205 евро).
Електрическата версия DS E-TENSE започва от 94 251 лв. ( 48 189 евро). Първите доставки на DS N°4 се очаква да започнат от този ноември.