От 2021 г. в производство влезе DS 4, който се яви второто поколение на модела. И сега, четири години по-късно, е време за така чаканото обновяване, което този път засяга леко и самото име.

DS N°8 ще е името на новия модел на французите

DS N°8 ще е името на новия модел на французите

Ето какво знаем още за него към момента

Моделът вече ще се казва DS N°4, което не е кой знае каква промяна, но пък в дизайна такава се наблюдава, защото не може да бъде толкова лесно пренебрегната.

Бърз поглед отвън

Предната част е напълно променена, като е станала по-ниска и с по-самоуверен дизайн. По този начин французите искат да се отрази в еднаква степен технологично съвършенство и елегантността на автомобила.

Черната радиаторна решетка е нова и видимо по-широка. Характерната светлинна графика е вдъхновена от части от новия флагман на марката N°8. Така виждаме как светлинните елементи се простират от край до край по ширината на бронята и преливат под формата на сегменти към осветената емблема на DS. 

Предният капак е удължен с 12 милиметра, за да се подсили внушението за широчина на каросерията. Дължината на DS N°4 е 4.40 метра, широчината - 1.87 метър.

При задните светлини откриваме изцяло LED елементи е използвано нов вид покритие Dark Chrome и лазерно гравирана релефна структура от фини елементи. 

Бърз поглед отвътре

От DS казват, че в интериора е обърнато внимание и на най-малките детайли. Екранът пред водача е 10.25-инчов с висока разделителна способност, а в допълнение идва и head-up дисплей, който да улесни още повече шофирането.

Любопитното е, че екранът за информационно-развлекателната система е 10-инчов, което означава, че е по-малък от клъстъра пред шофьора. Нещо, което не се среща много често.

Вентилационната система е компактна и направена така, че вентилационните отвори са почти невидими. Обемът на багажника на N°4 е 430 литра, но пада до 360 литра при plug-in хибрида и 390 литра при новия изцяло електрическата версия. Автомобилът ще се предлага и с две нива на оборудване PALLAS и ÉTOILE.

Задвижванията

Тук говорим за три опции, които покриват изцяло новите тенденции. Започваме с N°4 HYBRID е с мощност от 145 к.с. и съчетава 1.2-литров трицилиндров бензинов турбодвигател и директно интегрирания в шестстепенната автоматична трансмисия с два съединителя тягов електромотор с мощност 15.6 кВт.

Снимка 716896

Източник: DS Automobiles

От DS казват, че в градски условия колата може да се движи до 50% от времето на електричество. N°4 PLUG-IN HYBRID съчетава четирицилиндров бензинов турбодвигател с мощност 180 к.с. и тягов електродвигател с мощност 125 к.с., интегриран с новата автоматична трансмисия с два съединителя eDCT7.

Максималната мощност при тази версия е 225 к.с. С новата акумулаторна батерия с нетен капацитет от 14,6 кВтч, N°4 PLUG-IN HYBRID може да измине до 81 километра (в комбиниран WLTP цикъл) в електрически режим.

DS показа N°8 - новия си електрически флагман

DS показа N°8 - новия си електрически флагман

Ето какво разкриха французите за модела

N°4 E-TENSE е изцяло електрическата версия на модела с автономен пробег до 450 километра и батерия 58.3 кВтч. Мощността при нея е 213 к.с. и 343 Нм максимален въртящ момент. Новата архитектура на термопомпата и увеличените по размер компоненти в охладителната система и отоплението повишават енергийната ефективност. При тази версия аеродинамиката е подобрена, но за сметка на това клиренсът е намален с 10 милиметра.