Често сервитьорите в заведенията са подценявани, но работата им, подобно на всички останали професии, също включва обучения и тънкости, които може и да ни убягват. Затова и когато сме били клиенти в ресторант, вероятно ни се е случвало неволно да направим нещо, което е неуместно спрямо обслужващия персонал.

9 неща, които никога да не правим в самолета

9 неща, които никога да не правим в самолета

Какво споделя една стюардеса от личен опит

За да не ставаме трън в очите на сервитьорите е добре да сме наясно с някои неписани правила според етикета в заведенията. Ето седем неща, които не бива да правим.

Не съобразяваме кога и как искаме сметката

На всеки се е случвало, когато е на ресторант с по-голяма компания, да иска да плати сметката си отделно от останалите. В такъв случай обаче е добре да предупредим сервитьора още в самото начало, когато поръчваме, а не накрая, когато вече е време да платим сметката.

Струпваме празните чинни в купчина

Може и да си мислим, че като струпаме празните чинни в купчина помагаме на сервитьора, но на практика няма нищо полезно в това да направим "планина" от мръсни чинии (особено ако е останала храна), салфетки и прибори върху масата. Персоналът всъщност си има отработен начин за разчистването на масата и е по-добре просто да оставим чинията си пред нас, с поставени върху нея прибори, след като сме приключили с ястието си.

Снимка 669279

Източник: iStock

Не съобразяваме как поръчваме

Особено когато им е натоварено, сервитьорите искат да ни обслужат възможно най-бързо и ефективно. Затова и когато поръчваме, е добре да съобразим всички заявки към тях да бъдат накуп, а не след това да разкарваме персонала нагоре-надолу за различни неща по няколко пъти.

Сменяме местата си на масата

Първо, когато влизаме в заведение, е добре да изчакаме да бъдем настанени, а не просто да си седнем, където си харесаме. В хода на обяда или вечерята ни пък, не е добра идея да сменяме мястото си на масата, особено в моментите, когато поръчваме, носят ни ястието или още повече - в случай, че искаме да платим сметката си отделно.

Пришпорваме персонала

Когато човек е гладен, е нормално да бъде леко нервен и сервитьорите разбират това. Но няма никакъв смисъл да ги пришпорваме да носят храната ни по-бързо, защото все пак тя се приготвя за определено време, а и се спазва редът на поръчките.

Снимка 669281

Източник: iStock

Не оставяме достатъчно място за чиниите на масата

Почти всеки има навика да оставя телефона си на масата, когато е на заведение. Някои хора пък дори я отрупват и с други лични вещи, като по този начин не оставят достатъчно място за чиниите. Добре е винаги да оставяме свободно място пред себе си, за да не се налага да разтребваме, когато сервитьорът вече е пристигнал с поръчката ни.

Топ 10 на най-добрите ресторанти в света за 2024 г. - кои са те според World's 50 Best Restaurants

Топ 10 на най-добрите ресторанти в света за 2024 г. - кои са те според World's 50 Best Restaurants

Места за кулинарна магия и още нещо

Оставяме бъркотия след себе

Като говорим за разтребване, тук важи правилото, че каквото сме внесли отвън, накрая трябва да си го вземем и изхвърлим извън заведението. Не е редно на масата да оставяме празни кутии от цигари, бутилки от вода или каквото друго сме консумирали или използвали по време на престоя си в ресторанта, пише Delish.