Вече от доста време Porsche тийзва автомобилните фенове за идването на новия Cayenne, който ще бъде изцяло електрически и ще предложи нови технологии.

Porsche показа интериора на новия електрически Cayenne и екраните доминират

Porsche показа интериора на новия електрически Cayenne и екраните доминират

Екраните и комфортът доминират

Вчера, 19 ноември, Porsche Cayenne Electric бе официално представен и определено може да кажем, че сме впечатлени. Започваме с това, което на всеки първо му минава като въпрос - мощността. Тя достига до 1156 к.с., което осигурява ускорение от 0-100 км/ч за едва 2.5 секунди и максимална скорост до 260 км/ч.

Първоначално ще бъдат налични две версии - Cayenne Electric и Cayenne Turbo Electric - и двата със задвижване на всички колела и система за контрол на сцеплението Porsche Traction Management.

Porsche Cayenne Electric

Източник: Porsche

Porsche Cayenne Electric

Именно при Turbo версията говорим за тези 1156 к.с. и до 1500 Нм въртящ момент при Launch Control. Тя е снабдена и с директно маслено охлаждане на електрическия мотор на задния мост, за да се осигури високо ниво на непрекъсната мощност и ефективност.

В нормален режим на шофиране Cayenne Turbo отново впечатлява с 857 к.с. мощност и функцията Push-to-Pass. След активирането ѝ с натискане на бутон, получаваме допълнителни 176 к.с. мощност за 10 секунди.

Porsche Cayenne Electric

Източник: Porsche

Porsche Cayenne Electric

Базовият модел Cayenne пък предлага 408 к.с. мощност в режим Normal и 442 к.с. и 835 Нм въртящ момент при активиране на Launch Control. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4.8 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч.

Обещанията за рекуперация също са впечатляващи. Cayenne Electric разполага с до 600 кВт регенеративна мощност. Това означава, че в ежедневието около 97% от всички действия, свързани с намаляване на скоростта и спиране могат да бъдат рекуперирани а механичните спирачки да се намесват рядко.

Porsche Cayenne Electric

Източник: Porsche

Porsche Cayenne Electric

Батерията е нова разработка с капацитет от 113 кВтч, която е с интегрирана система за двустранно охлаждане. Обещанията за пробег са за 642 километра за Cayenne Electric и до 623 километра за Turbo версията. 800V архитектура на Porsche Cayenne Electric издига зареждане на ново ниво.

На бърза зарядна станция то може да се случва с 390 кВт - а при специфични условия и до цели 400 кВт. Това означава, че само за 16 минути може да заредим батерията от 10 до 80%. Нещо, на което вече сме обръщали внимание, е, че електрическият Cayenne ще е първият автомобил на Porsche, който ще се предлага с опция за индуктивно зараждане с мощност до 11 кВт.

Porsche Cayenne Electric

Източник: Porsche

Porsche Cayenne Electric

Новият Cayenne Electric е с 55 милиметра по-дълъг от модела с двигател с вътрешно горене. Електрическият SUV има дължина от 4.9 метра, широчина 1.9 метър и височина от 1.6 метър. Разликата е най-голяма в междуосието, което е с увеличено с почти 13 сантиметра.

Капацитетът на багажника е от 781 литра, а под предния капак има още 90 литра място за съхранение на вещи. Вътре най-силно впечатление прави извития OLED панел. Той е допълнен от дигитално арматурно табло с размер 14.25 инча и OLED технология, както и от опционален 14.9-инчов дисплей пред пътника.

Porsche Cayenne Electric

Източник: Porsche

Porsche Cayenne Electric

За първи път в Cayenne се предлага и head-up дисплей с технология за разширена реалност (AR), който симулира 87-инчова площ на 10 метра пред автомобила. Управлението на климатичната и аудио системата обаче остава чрез аналогови бутони, което сме сигурни, че ще се приеме добре.

Porsche променя играта с плоча за безжично зареждане на електромобили

Porsche променя играта с плоча за безжично зареждане на електромобили

Интересна иновация от IAA Mobility в Мюнхен

Цените в България

Веднага след премиерата си новият електрически Porsche Cayenne е наличен за поръчки у нас. Цените за Cayenne Electric започват от 214 555 лева (109 700 евро), а за Cayenne Turbo от 333 860 лева (170 700 евро).