Когато получава първото си LEGO, Димитър Михайлов е на шест години. Донася го сестра му от чужбина - космически кораб, който го омагьосва абсолютно. Нещо подобно се случва и през 1999 г., тогава Димитър започва да развива сайта BB-Team.
Напълно омагьосан от физическото трениране на тялото, от правилното хранене и от постигането на видими резултати, той изгражда общност, която с годините бавно, но сигурно нараства. Прави го за хората, които постигат резултати - същите, които днес според него са и аудиторията на сайта.
Ето и малко чиста статистика: BB-Team съществува вече 19 години; до момента регистрираните му потребители са над 200 хиляди; средната възраст на основната аудитория е 30 години; най-младият, който е поискал съвет, е на 10 години, а най-възрастният - на около 93. За всички тях, както и за съдържанието на сайта, винаги са се грижили екип от трима до петима души, подпомагани от различни автори и специалисти.
В основата на BB-Team седят личните ценности и идеология на Димитър. Към тях той добавя постоянство, последователност и коректност към аудиторията. А това всичкото съвсем не е лесно, защото фитнесът е индустрия с непрестанни "бомбастични новости, които искат да накарат всички да влязат в по-добра форма за няколко дни и без усилия".
Тук според него е и най-големият проблем - как всички се опитват да ни убедят, че добрата форма е едва ли не детска игра, че има някакъв "лесен кратък път". "По-вероятно е да си направите селфи с Йети, отколкото да намерите този кратък път, който всички обещават."
И Димитър тренира - шест пъти в седмицата, точно защото знае, че преки пътища няма. Такива липсват и при храненето. И, да, според него точно то е в основата на всяка добра форма - останалото е във физическата подготовка.
А тренировките може да ги има, може да са тежки, може да са леки, но по-важното за добрата физическа форма е това, без което трудно ще оцелеем - храненето. "Ако не приемаме нужната храна, за да отговорим на натоварването, надали ще стигнем там, където желаем."
Храненето за Димитър е въпрос на правилно планиране. То става най-важно и толкова специално, когато конкретизираме какво искаме да постигнем чрез него. "Въпросът е за какво ползваме телата си, за да планираме адекватно как да се им дадем нужното."
Поредният трик - така приблизително определя той и безразборно използваното понятие "здравословна храна". Защото: "Нито една храна не е "здравословна". Тя има шанс да стане такава, в зависимост от това кой, колко често и в какви количества я консумира."
А промяната, тя е отвътре навън - особено ако искаме да е трайна и да се превърне в нашето ново Аз в бъдеще. И според Димитър тя не изисква краен срок. "Затова е и по-добре да не си поставяме насилствено такъв."
Трудно ли се създава общност, каквато всъщност е BB-Team?
Случи се напълно естествено, следвайки модела ни на поведение. Имаме свои принципи, на които не изневерихме, и в които аудиторията ни се припознава.
Най-трудни са били моментите, когато сме виждали, че пазарът върви в поредната захаросана от маркетинг посока, а ние нямаме яснота накъде да продължим. Но не бих развивал сайта само и единствено с комерсиална цел, в която аз не вярвам.
Кой беше онзи момент, в който разбрахте, че нещата "се получават" и сте на правилния път?
Няколко пъти сме го преживявали, защото и няколко пъти сме правили промени в курса на движение.
Усеща се, когато планираната промяна дава желаните резултати и аудиторията ни е доволна от тях. Признавам, месеците преди това - времето на разбиране и адаптиране към промените, понякога беше много тежко. Но си заслужаваше.
Кои са най-неприятните неща, които българинът има навика да прави във фитнес залата?
Където и по света да съм посещавал спортни центрове, забелязвам две основни: ниво на хигиена (липса на ползване на кърпа като клиничен минимум) и ниво на прекомерна социална активност. Да, тези места са преди всичко социални, но нуждата "да ме видят" често има обратен ефект.
Какво означава "форма по нормалния начин"?
Опитът ни е показал, че почти всеки човек, който иска да подобри здравето и спортната си форма, очаква всякакви мъчения и лишения, за да постигне целта си. Това е и основната причина мнозина дори да не се опитват. Мързелът е привидно обяснение, но далеч не е в основата.
Нормалният начин е този, при който даваш най-доброто от себе си в контекста на собствените си възможности и заобикаляща среда. Това е начинът, по който ние работим и помагаме на хората да намерят отговорите. Това е и начинът, за който няма да прочетете на много места, защото той прави продажбата на редица продукти и услуги излишна.