През 2022 г. Европейският съюз създаде ясни правила за регулациите на онлайн платформите със Закона за цифровите услуги (DSA).

ЕС и предложеният закон за удължаване на живота на смартфоните

ЕС предлага смартфоните да станат "еко"

И възможност за ремонт

DSA контролира платформи като социални медии, онлайн пазари и търсачки, като въвежда мерки за ограничаване на някои реклами, намаляване на насаждащото омраза онлайн съдържание и подобряване на предпазните мерки за непълнолетни срещу вредни материали.

Скоро след това ЕС призова TikTok да се съобрази с новия закон или да се сблъска със забрана, което изглежда проработи, тъй като оттогава TikTok актуализира политиките си неколкократно.

Снимка 608537

Източник: EPA/БГНЕС

Според публикация в блога на платформата, през следващите седмици TikTok въвежда опция за своите потребители в ЕС да изключат персонализирането на съдържание в страницата For You.

Освен това потребители от ЕС на възраст 13-17 години вече няма да виждат персонализирана реклама въз основа на техните дейности в TikTok или извън него.

Когато персонализирането е изключено, във For You и LIVE ще показват популярни видеоклипове, популярни в съответния географски район, но и в целия свят.

Снимка 610475

Източник: Getty images

Неперсонализираното търсене ще предлага резултати с популярно регионално съдържание и предпочитан език.

През изминалата година TikTok представи няколко актуализации, фокусирани върху потребителския контрол върху препоръките.

Това включва опцията за филтриране на специфични хаштагове в страницата For You и въвеждането на Refresh, което позволява на потребителите да "рестартират" съдържанието във For You, сякаш току що са започнали да ползват TikTok.

В допълнение към тези актуализации, TikTok споменава и допълнителна опция за докладване за забранено съдържание.

TikTok-ърът Дейвид Баертен, който инсценира смъртта си, за да даде урок на семейството си

Мъжът, който инсценира смъртта си и се появи на погребението си с хеликоптер

Не просто лоша шега, а план с послание

Тази опция ще позволи на потребителите да съобщават за съдържание, което смятат за незаконно, включително реклама.