През 2022 г. Европейският съюз създаде ясни правила за регулациите на онлайн платформите със Закона за цифровите услуги (DSA).
DSA контролира платформи като социални медии, онлайн пазари и търсачки, като въвежда мерки за ограничаване на някои реклами, намаляване на насаждащото омраза онлайн съдържание и подобряване на предпазните мерки за непълнолетни срещу вредни материали.
Скоро след това ЕС призова TikTok да се съобрази с новия закон или да се сблъска със забрана, което изглежда проработи, тъй като оттогава TikTok актуализира политиките си неколкократно.
Източник: EPA/БГНЕС
Според публикация в блога на платформата, през следващите седмици TikTok въвежда опция за своите потребители в ЕС да изключат персонализирането на съдържание в страницата For You.
Освен това потребители от ЕС на възраст 13-17 години вече няма да виждат персонализирана реклама въз основа на техните дейности в TikTok или извън него.
Когато персонализирането е изключено, във For You и LIVE ще показват популярни видеоклипове, популярни в съответния географски район, но и в целия свят.
Източник: Getty images
Неперсонализираното търсене ще предлага резултати с популярно регионално съдържание и предпочитан език.
През изминалата година TikTok представи няколко актуализации, фокусирани върху потребителския контрол върху препоръките.
Това включва опцията за филтриране на специфични хаштагове в страницата For You и въвеждането на Refresh, което позволява на потребителите да "рестартират" съдържанието във For You, сякаш току що са започнали да ползват TikTok.
В допълнение към тези актуализации, TikTok споменава и допълнителна опция за докладване за забранено съдържание.
Тази опция ще позволи на потребителите да съобщават за съдържание, което смятат за незаконно, включително реклама.