В света на автомобилния маркетинг е много важно да си "голям". Подобна характеристика автоматично говори на бъдещите клиенти, че стана въпрос за внушителен, практичен и удобен автомобил.

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация: 1.6 Ultimate
Работен обем: 1560 куб. см.
Мощност: 120 к.с.
Въртящ момент: 300 Нм
Ускорение: 12.2 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 185 км/ч
Среден разход: 4.6 л/100 км
Трансмисия: 6-степенна автоматична
Базова цена: 38 335 лв.

Звучи малко смешно, но голяма част от хората на подсъзнателно ниво искат да доминират над останалите, и в модерния и цивилизационен свят това най-често се случва с демонстрирането на материални придобивки. В тази връзка, едва ли има по-добър пример от автомобилите.

Opel Grandland X има същото послание "grand", но има и една неизвестна величина в името си - Х. Той е голям и тотално неизвестен до този момент в автомобилния свят.

В типичния си стил, Opel решиха да заложат на изцяло ново име, за да отбележат появата на изцяло новото си SUV. И независимо какво ще прочетете тук и там, това е качествено нов Opel, който с нищо не напомня на досегашните модели на компанията.

Снимка 370817

Източник: Opel

Grand ли е

О, да. По този показател Grandland X напълно заслужава името си. Както отвън, така и отвътре, този SUV е голям. Без да значи неудобно и грамаданско, разбира се. Вътре има място за класическа конфигурация от пет души заедно с шофьора, а в багажника има достатъчно място за техните куфари.

Снимка 370819

Източник: Opel

Поради някаква причина, касаеща дизайна на колата, външните габарите не се "усещат" лесно от шофьора, което прави преминаването по тесни улички доста напрегнато занимание. Но това не би бил никакъв проблем, за който и да е собственик, който ще прекара в Grandland X повече от три дни, с колкото разполагахме ние.

Неочакваното в случая е, че инженерите доста са се постарали с кормилната уредба, която прави този джип доста маневрен за размерите му. Пробвахме го в неприлично зле проектиран подземен паркинг и резултатът беше безпроблемно наместване в доста тясна клетка.

Снимка 370814

Източник: Opel

Обикновено необикновен

Вътре е нищо повече и нищо по-малко от класически модерен и добре оборудван автомобил. Чудесни, но ненатрапчиви материали, сензорен дисплей с интуитивен интерфейс, класически инструментален панел зад волана. Никакви изненади. Което е чудесна новина, защото в старанието си да ни впечатлят, дизайнерите понякога истински прекаляват. А в повечето случаи клиентът просто иска нещо, което работи, приятно е за гледане и е качествено като продукт.

Колкото и да обичаме иновациите и новостите в автомобилостроенето, истината е, че не бива да забравяме защо автомобилите са се появили на бял свят - за да ни служат и преместват между две точки на географската карта.

Най-добър е за: семейства с много хобита
По-добър е от: по-малкия Opel Crossland X
Липсва му: малко пипер

Opel Grandland X прави точно това и то по един дяволски ненатрапчив начин. Качваме се и потегляме, независимо дали отиваме до цветарницата, за да купим букет за 15 септември, или поемаме на дълго пътешествие с три велосипеда на покрива и багажник, пълен с принадлежности, които може изобщо да не не потрябват. Този автомобил е еднакво добър във всички сценарии. И това му е най-хубавото.

Снимка 370816

Източник: Opel

Хубав е и фактът, че Grandland X има всички системи за безопасност, които клиентите изискват от модерните автомобили, но разликата при него е, че той не ги натрапва. Пресекли сме от осевата линия, о, ужас. За момент сме мигнали по нетипичен начин - колата ни предлата да пиете кафе. Колата отпред спира - огромен оранжев удивителен знак се показва на таблото, придружен със силен звуков сигнал...

Толкова е досадно всичко това, че благодарим на Opel, че някак си са успели да направят всички тези системи незабележими.

Най-много ни учуди, че тестовият автомобил беше оборудван с нетипично малък двигател. Турбодизел, дотук добре. Но само с 1.6 литра работен обем и 120 к.с. Почти е невъзможно човек да не се намръщи, като погледне Grandland X отвън и разбере, че този доста голям джип се задвижва от двигател, който би отивал на градско мини автомобилче.

Снимка 370815

Източник: Opel

Не знаем как, не знаем и защо, но мощност не му липсваше. Автоматичната скоростна кутия си върши незабелязано работата и осигурява адекватно количество тяга във всеки един момент, който не позволява на Grandland X да се задъха.

Трябва обаче да признаем, че така и не го натоварихме с много хора и багаж, което със сигурност би оказало влияние.

Снимка 370813

Източник: Opel

Това, което успяхме да направим с Grandland X, е да се повозим. Точно така. Върнахме се към корените на автомобила и неговото изконно качество - да ни вози.

Именно в това се крие най-голямото качество на новия голям Opel със задвижване на четирите колела - да ни вози без проблем.

Да, едва ли ще сме най-бързите и атрактивните на пътя. Едва ли дори ще изглеждаме най-успелите сред приятелите си. Но е сигурно, че ако някога решим да пътуваме с тях и стигнем до заключението, че е по-разумно да сме в един, а не в два автомобила, със сигурност ще изберем Opel Grandland X. Комбинацията му от качества просто не би позволила друго. Другото оставяме на позьорите и снобите.