Големите автомобилни производители постоянно правят промени и нововъведения. Някои от тях са логични и лесни да си ги обясним, но други не чак толкова.

Tesla, Mercedes-Benz, Toyota и топ 10 на най-скъпите автомобилни марки

Коя е най-бързо поскъпващата автомобилна марка

Mercedes и Toyota й дишат прахта

Решението на Toyota например да спре да предлага модела Camry в Япония на пръв поглед не е кой знае колко логично. Особено на фона продадените бройки от модела през 2022 г., които са около 600 000. 

Този ход обаче ни става напълно обясним, когато видим колко от тези 600 000 автомобила са продадени именно в Япония. Отговорът е едва 6000, което според Car and Driver, се равнява на едва 1%.

От Nikkei Asia твърдят, че липсата на интерес към Toyota Camry в Япония се дължи на факта, че малките и средни автомобили са се превърнали в по-малко популярни в страната. В момента японците купуват много повече SUV-та и миниван.

Въпреки това, Toyota засега ще продължат да продават Century, Corolla и Mirai в Япония, както и други по-малки автомобили. Предлагането на Camry в страната трябва да бъдат преустановени в края на годината. От представянето на модела през 1980 г. компанията е продала около 1,3 милиона седана от модела в Япония.

Като за тези години Camry има 10 генерации, а общият брой продадени коли в над 100 страни надхвърля 21 милиона. Въпреки спирането на продажбите в Япония, Toyota Camry ще продължи да се предлага в САЩ и Европа.