За добро или лошо, вече официално можем да кажем: лято 2020 приключи. С него отлетя и времето за отпуските и за доста по-оскъдните ни пътешествия. И все по-осезаемо навлизаме в работна рутина.

Орехите, бадемите, лешниците, кашуто и начинът, по който да извлечем всичките им полезни свойства

Как ядките стават наистина полезни

Струва си да го правим

Нужно ли е обаче този преход да бъде стресиращ или потискащ? Според MSN не е и всъщност можем да се чувстваме отлично, ако положим усилия да влезем във форма.

Нека не забравяме и още нещо: всички си приличаме и все пак сме толкова различни. Имаме различни тела, следваме свой ритъм и всеки ден се изправяме пред различни изпитания. Номерът е да се съобразим със собствената си уникалност, да запазим позитивното мислене и просто да се погрижим за себе си.

Ето няколко идеи как да подобрим общия си тонус, така че да сме готови за предизвикателствата на новия работен сезон.

Ясен план

Снимка 500337

Източник: iStock

Да влезем във форма е цел, която в даден момент почти всички сме си поставяли. Проблемът е, че цялата информация какво да ядем, пием и правим, може да ни обърка повече, отколкото да ни е от полза.

Съставянето на ясен план какво и как искаме да постигнем ще внесе ред в информационния хаус и ще ни държи фокусирани върху целите. Първа точка от него може да бъде избор на тренировка или промяна на хранителния режим например.

Реализъм докрай

Силова тренировка, йога или тичане в парка - каквото и да изберем, най-добре да имаме реалистични цели и да вървим към тях с малки стъпки.

Формулирането на възможни краткосрочни и дългосрочни цели чертае финалната линия на усилията ни. Тя е и най-големият мотиватор за движението ни напред.

Здравословно хранене, не глад

Снимка 500341

Източник: iStock

Да, добре е да се храним здравословно, но не и да гладуваме. Приемането на твърде малко храна спира мускулния растеж и изтощава организма, а това неминуемо ще се отрази и на тренировките ни.

Затова е важно да открием баланса си в храненето. Ако например увеличим приема на протеини и фибри за сметка на излишните захари, ще бъдем сити през целия ден. Освен това тялото ни ще е заредено с енергия и готово за изграждане на мускули.

Пълноценен сън

Снимка 500339

Източник: iStock

Той е най-доброто, което можем да дадем на тялото си. Докато спим мускулите растат, а тялото се възстановява. Наспиването е от ключово значение и за да сме в добра физическа и психическа форма.

И много вода

Снимка 500340

Източник: iStock

Човешкото тяло е между 70 и 75% вода. Оптималната хидратация поддържа метаболизма, но и всички основни телесни функции.

Куркумата, зеленият чай, рибата, ядките и други помощници при есенна депресия

Храните, които се грижат за настроението ни

За да не попадаме в лапите на депресията

Това пък е от съществено значение, когато искаме да сме във форма или просто да се чувстваме добре.