Човек има склонността да иска още и още, без да си дава сметка, че всъщност няма нужда от много. Уютен дом, здраво семейство, храна в хладилника, колко повече реално ни трябва? Проблемът е, че изобилието от стоки и услуги, с което сме заобиколени ни кара да забравим основните си нужди и да искаме още и още. От всичко и по много.

Същото е и с колите. Едно семейство има нужда от сигурен автомобил, който не харчи много, удобен е и разполага с достатъчно технологии, за да улеснява, без да натоварва шофьора и останалите обитатели на интериора. Обдухване на седалките, изкуствен интелект, амбиентно осветление и възможност за автоматично паркиране също не бихме върнали, но нали си обещахме, че няма да се глезим. Време е за малко отрезвяване. Време е за Dacia.

Снимка 640525

Източник: Dacia

Сядаме зад волана на хибридната версия на Dacia Jogger обнадеждени. От една страна, защото последният път карахме Jogger с фабрична газова уредба и колата ни се стори много разумна и смислена. От друга, защото хибридната версия на модела се предлага в ниво на оборудване Extreme, което освен че звучи готино, носи със себе си някои стилистични и практични изненади.

ПРОГРЕС

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

  • Модификация: Hybrid 140 Extreme
  • Работен обем: 1598 куб.см.
  • Мощност: 140 к.с.
  • Въртящ момент: 205 Нм
  • Ускорение: 9.8 сек. до 100 км/ч
  • Максимална скорост: 167км/ч
  • Среден разход на бензин: 4.8 л/100 км
  • Трансмисия: 15-степенна автоматична
  • Базова цена: 33 090 лв.

Хибридното задвижване е доказателството за прогреса, който Dacia като марка измина. Съвсем доскоро сложни хибридни задвижвания нямаха място в гамата на една бюджетна марка като Dacia. Но времената се смениха, екологичните изисквания също, така че днес не можем да открием дизелов двигател в гамата на Jogger, но пък имаме хибрид.

Системата разполага с 1.6-литров бензинов двигател и електромотор с обща мощност от 140 к.с. Естествено, не е редно да очакваме чудеса от представянето на хибридния Jogger и такива няма. Той не е състезателен автомобил, едва ли би спечелил и състезание по пъргавост, но в никакъв случай не е натоварващ. Бихме го нарекли адекватен. Карахме колата основно в извънградски режим, който е особено неблагодарен за всеки хибриден автомобил, заради постоянната нужда от мощност за поддържане на висока скорост, което не позволява на батерията да се дозареди.

Тест драйв, електромобилът Dacia Spring и защо чакането може да приключи

Dacia Spring - защо чакането може да приключи

Тази кола е реално решение на наболял проблем и точно затова заслужава уважение

Въпреки това, Dacia Jogger се движеше спокойно и уравновесено, реализирайки разход от около 6 л/100 км. Намираме го за много добър резултат, с уговорката, че вътре бяхме трима възрастни мъже с багаж. Хибридната система недоволстваше единствено когато имаше нужда от доускорение от 120 км/ч до 150 км/ч. Тогава хибридният Jogger ръмжи повече, отколкото реално върви, но това са недостатъците на атмосферното пълнене, а и говорим за скорост много близка до максималната на автомобила.

Снимка 640527

Източник: Dacia

В крайна сметка обаче, пътуването ни се оказа безпроблемно и леко, защото човек наистина няма нужда от много. Може би единствено от повече седалки. Добрата новина е, че моделът е 7-местен, което отваря много възможности за многодетни семейства, двойка с много приятели, служители на малка фирма, пътуващи за тийм билдинг и т.н. и т.н.

Снимка 640524

Източник: Dacia

ЕКСТРЕМНО

Няма нищо особено екстремно в ниво на оборудване Extreme. Въпреки това, най-скъпото изпълнение на Jogger прави колата да изглежда най-"апетитно". Черни джанти, тъмно зелен основен цвят, допълнителни декоративни елементи от метал и пластмаса, както и акценти в меднокафяв цвят - това са основните разлики.

Снимка 640520

Източник: Dacia

Особено харесахме гумените стелки, защитните елементи на праговете на вратите и интересния материал в интериора, който Dacia нарича MicroCloud TEP. Нямаме идея от какво е направен, но е изключително приятен на пипане внася повече уют и дори усещане за "лукс" в интериора. От Dacia твърдят, че е и доста издръжлив и лесно почистващ се, но ние така и не изпробвахме тези му потенциални качества. С него са покрити големи части от седалките, таблото пред пасажера и подлакътникът в корите на вратите.

Снимка 640522

Източник: Dacia

Откриваме и много стилизирани топографски линии, които са подписът на всяко изпълнение Extreme. Има ги по стелките, по таблото и по външните пластмасови елементи в долната част на вратите. Разбира се, това е просто декорация, но е като деликатно подсещане за околните, че носите авантюристична душа. Харесваме го.

Снимка 640521

Източник: Dacia

Още по-авантюристична е и новата гама от аксесоари InNature, която се предлага ексклузивно за Jogger Extreme. Състои се от сгъваемо легло, затъмняващи щори и дори, забележете, палатка! За палатката не сме сигурни, но леглото в интериора ни се струва особено привлекателно. То представлява проста, но хитра конструкция от матрак в няколко сегмента и дървена "кутия", играеща ролята на самото легло.

Снимка 640528

Източник: Dacia

  • Може да: те приюти за една дрямка
  • Не може да: е много бърз
  • Липсва му: по-добър климатик

В разгънато положение леглото е с дължина 190 см и широчина 130 см, а разстоянието до тавана е минимум 60 см. Не е точно като пълноразмерна спалня, но е предостатъчно за малко приключения на открито. Минусът е, че този пакет драстично намалява товарното пространство, но все пак има достатъчно за два големи спортни сака, две каски и още екипировка или друг мек багаж, което не е зле. А колелата? Те разбира се, са на багажници на покрива.

Самите багажници биха могли да се купят допълнително, но и тук Dacia има хитро решение. Надлъжните рейки много лесно се превръщат в напречни, което спестява пари за купуването на допълнителни греди. Необходимо е само да се снабдим с багажници за колела/ски или затворена кутия за покрива.

Dacia Jogger е една изненада за нас. Първият път, когато карахме газовата версия, се изненадахме колко далеч можем да отидем с едно зареждане, а сега с хибридният вариант Extreme се впечатлихме и от авантюристичните опции, които тази кола ни предлага.

Снимка 640526

Източник: Dacia

Да, хибридното задвижване не е впечатляващо, нито революционно, климатичната система би могла да бъде по-прецизна в поддържането на зададената температура, обезшумяването на купето би могло да бъде по-добро, но...това все пак е хибриден 7-местен автомобил със съвсем прилична динамика, приятен дизайн и практичен интериор. Пък и най-скъпата му версия, за която говорим тук е 50 000 лева, което в наши дни си е направо евтино.

Тест драйв, Dacia Jogger и защо e важно да имаш мярка

Dacia Jogger - от София до Виена, без спиране на бензиностанция

Покарахме новата Dacia Jogger (но не до Австрия) и споделяме мнение

Има къде да си заредим телефона, има мултимедия, с която да си пуснем Apple CarPlay, има темпомат за поддържане на скоростта, има паркинг асистент и дори камера за обратно виждане. От какво повече имаме нужда? От свободно време за спане в колата.