Човек има склонността да иска още и още, без да си дава сметка, че всъщност няма нужда от много. Уютен дом, здраво семейство, храна в хладилника, колко повече реално ни трябва? Проблемът е, че изобилието от стоки и услуги, с което сме заобиколени ни кара да забравим основните си нужди и да искаме още и още. От всичко и по много.
Същото е и с колите. Едно семейство има нужда от сигурен автомобил, който не харчи много, удобен е и разполага с достатъчно технологии, за да улеснява, без да натоварва шофьора и останалите обитатели на интериора. Обдухване на седалките, изкуствен интелект, амбиентно осветление и възможност за автоматично паркиране също не бихме върнали, но нали си обещахме, че няма да се глезим. Време е за малко отрезвяване. Време е за Dacia.
Източник: Dacia
Сядаме зад волана на хибридната версия на Dacia Jogger обнадеждени. От една страна, защото последният път карахме Jogger с фабрична газова уредба и колата ни се стори много разумна и смислена. От друга, защото хибридната версия на модела се предлага в ниво на оборудване Extreme, което освен че звучи готино, носи със себе си някои стилистични и практични изненади.
ПРОГРЕС
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
- Модификация: Hybrid 140 Extreme
- Работен обем: 1598 куб.см.
- Мощност: 140 к.с.
- Въртящ момент: 205 Нм
- Ускорение: 9.8 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 167км/ч
- Среден разход на бензин: 4.8 л/100 км
- Трансмисия: 15-степенна автоматична
- Базова цена: 33 090 лв.
Хибридното задвижване е доказателството за прогреса, който Dacia като марка измина. Съвсем доскоро сложни хибридни задвижвания нямаха място в гамата на една бюджетна марка като Dacia. Но времената се смениха, екологичните изисквания също, така че днес не можем да открием дизелов двигател в гамата на Jogger, но пък имаме хибрид.
Системата разполага с 1.6-литров бензинов двигател и електромотор с обща мощност от 140 к.с. Естествено, не е редно да очакваме чудеса от представянето на хибридния Jogger и такива няма. Той не е състезателен автомобил, едва ли би спечелил и състезание по пъргавост, но в никакъв случай не е натоварващ. Бихме го нарекли адекватен. Карахме колата основно в извънградски режим, който е особено неблагодарен за всеки хибриден автомобил, заради постоянната нужда от мощност за поддържане на висока скорост, което не позволява на батерията да се дозареди.
Въпреки това, Dacia Jogger се движеше спокойно и уравновесено, реализирайки разход от около 6 л/100 км. Намираме го за много добър резултат, с уговорката, че вътре бяхме трима възрастни мъже с багаж. Хибридната система недоволстваше единствено когато имаше нужда от доускорение от 120 км/ч до 150 км/ч. Тогава хибридният Jogger ръмжи повече, отколкото реално върви, но това са недостатъците на атмосферното пълнене, а и говорим за скорост много близка до максималната на автомобила.
Източник: Dacia
В крайна сметка обаче, пътуването ни се оказа безпроблемно и леко, защото човек наистина няма нужда от много. Може би единствено от повече седалки. Добрата новина е, че моделът е 7-местен, което отваря много възможности за многодетни семейства, двойка с много приятели, служители на малка фирма, пътуващи за тийм билдинг и т.н. и т.н.
Източник: Dacia
ЕКСТРЕМНО
Няма нищо особено екстремно в ниво на оборудване Extreme. Въпреки това, най-скъпото изпълнение на Jogger прави колата да изглежда най-"апетитно". Черни джанти, тъмно зелен основен цвят, допълнителни декоративни елементи от метал и пластмаса, както и акценти в меднокафяв цвят - това са основните разлики.
Източник: Dacia
Особено харесахме гумените стелки, защитните елементи на праговете на вратите и интересния материал в интериора, който Dacia нарича MicroCloud TEP. Нямаме идея от какво е направен, но е изключително приятен на пипане внася повече уют и дори усещане за "лукс" в интериора. От Dacia твърдят, че е и доста издръжлив и лесно почистващ се, но ние така и не изпробвахме тези му потенциални качества. С него са покрити големи части от седалките, таблото пред пасажера и подлакътникът в корите на вратите.
Източник: Dacia
Откриваме и много стилизирани топографски линии, които са подписът на всяко изпълнение Extreme. Има ги по стелките, по таблото и по външните пластмасови елементи в долната част на вратите. Разбира се, това е просто декорация, но е като деликатно подсещане за околните, че носите авантюристична душа. Харесваме го.
Източник: Dacia
Още по-авантюристична е и новата гама от аксесоари InNature, която се предлага ексклузивно за Jogger Extreme. Състои се от сгъваемо легло, затъмняващи щори и дори, забележете, палатка! За палатката не сме сигурни, но леглото в интериора ни се струва особено привлекателно. То представлява проста, но хитра конструкция от матрак в няколко сегмента и дървена "кутия", играеща ролята на самото легло.
Източник: Dacia
- Може да: те приюти за една дрямка
- Не може да: е много бърз
- Липсва му: по-добър климатик
В разгънато положение леглото е с дължина 190 см и широчина 130 см, а разстоянието до тавана е минимум 60 см. Не е точно като пълноразмерна спалня, но е предостатъчно за малко приключения на открито. Минусът е, че този пакет драстично намалява товарното пространство, но все пак има достатъчно за два големи спортни сака, две каски и още екипировка или друг мек багаж, което не е зле. А колелата? Те разбира се, са на багажници на покрива.
Самите багажници биха могли да се купят допълнително, но и тук Dacia има хитро решение. Надлъжните рейки много лесно се превръщат в напречни, което спестява пари за купуването на допълнителни греди. Необходимо е само да се снабдим с багажници за колела/ски или затворена кутия за покрива.
Dacia Jogger е една изненада за нас. Първият път, когато карахме газовата версия, се изненадахме колко далеч можем да отидем с едно зареждане, а сега с хибридният вариант Extreme се впечатлихме и от авантюристичните опции, които тази кола ни предлага.
Източник: Dacia
Да, хибридното задвижване не е впечатляващо, нито революционно, климатичната система би могла да бъде по-прецизна в поддържането на зададената температура, обезшумяването на купето би могло да бъде по-добро, но...това все пак е хибриден 7-местен автомобил със съвсем прилична динамика, приятен дизайн и практичен интериор. Пък и най-скъпата му версия, за която говорим тук е 50 000 лева, което в наши дни си е направо евтино.
Има къде да си заредим телефона, има мултимедия, с която да си пуснем Apple CarPlay, има темпомат за поддържане на скоростта, има паркинг асистент и дори камера за обратно виждане. От какво повече имаме нужда? От свободно време за спане в колата.