Все повече са хората, на които им щуква да напуснат града и да заживеят в малка къща в отдалечено място, където могат да създадат мини ранчо, да отглеждат гъби или животни, или просто да се радват на аромата на билки и планински въздух.
Звучи добре, но е трудно за постигане, особено ако сме свикнали със суматохата и удобствата, които градът предлага. Някои от нас дори не могат да си представят цялата тази тишина, с която свързваме живота на село, и мислят за "хибридни" форми - едната половина на седмицата в града, а другата - на вилата. Ползите от дистанционната работа са безгранични.
Всичко това обаче означава, че ни трябва автомобил, който да е едновременно практичен, стилен и удобен за ползване в града, бърз и уверен по извънградските пътища, както и да позволява каране по черни и заснежени пътища. Все пак искаме вилата да е на по-отдалечено място, нали?
Източник: MINI
Селянин. Това е директният превод на името на MINI Countryman, без това да съдържа каквато и да е негативна конотация в себе си. Countryman e компактен SUV модел, който е проводник на всички качества, с които свързваме автомобилите на британската марка, но разполага с по-високо окачване, задвижване на четирите колела, по-широко купе, четири врати и по-голям багажник. Иначе казано, MINI, което не е мини.
- Модификация: Countryman Cooper S Untamed Edition
- Работен обем: 1998 куб. см.
- Мощност: 178 к.с.
- Въртящ момент: 280 Нм
- Ускорение: 7.4 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 225 км/ч
- Среден разход: 6.0 л/100 км
- Трансмисия: 8-степенна автоматична
- Базова цена: 68 350 лв.
Трябва да признаем, че когато първото поколение излезе през 2010 г., сериозно се намръщихме. Приехме го сякаш MINI иска твърде много от нас. Не стига че "класическият" модел порасна много през годините, а сега и джип. Стори ни се малко прекалено. Впоследствие обаче помъдряхме и започнахме да виждаме позитивите от Countryman, а те не са малко.
РАЗУМ
MINI Countryman е може би единственият модел в гамата на MINI, който може да бъде единствената кола в семейството. Да, знаем, че има авантюристи, които отглеждат потомците си с двуврати хечбеци, познаваме такива. Но истината е, че не е никак удобно да подреждаш тетрис в багажника си ден след ден. Countryman лишава от това "удоволствие", замествайки го с четири врати и по-висока позиция на седене, която е по-удобна както за родителите, така и за децата отзад.
Да, не е просторно или разточително, но е предостатъчно. Особено ни харесва, че дизайнерите не са се отпуснали съвсем с размерите, което би нарушило градската практичност на колата. А както знаем, градът е естественият хабитат на всяко MINI.
Източник: MINI
Тестовият автомобил беше фейслифт версията на последното поколение на модела, при това от специалната серия Untamed Еdition, която, с изключение на няколко стилистични решения, общо взето не се различава по нищо от стандартния Countryman Cooper S.
В тази връзка, вътре ни посрещна интригуващ интериор, в който особено ни впечатли нестандартната, но привлекателна комбинация от зелена кожена тапицерия и сини шевове. Не се вижда във всеки автомобил, но стои добре и ни накара да се почувстваме като в специален автомобил.
Източник: MINI
Зад волана е елипсовидното дигитално табло, с което свързваме всички нови модели на MINI. То е минималистично, не предлага сложни графики и възможност за персонализация като тези в BMW, но е цветно и лесно разбираемо, което е повече от достатъчно.
Интересното е, че дисплеят е матов, за да се чете лесно дори когато е директно осветен от слънцето, което в случая е възможно, заради липсата на традиционна козирка отгоре. Смятаме, че можеше да е и с малко по-висока резолюция, но и така е приятен за гледане.
Източник: MINI
Пространството също е разумно. Countryman не е най-просторната кола, но пък е изключително удобна. Заради високия таван, отзад има достатъчно място и за по-големи възрастни. Единствено трябва да не прекаляваме с багажа. Все пак за два големи сака, малък твърд куфар и детски баланс байк място има. А и най-добрият приятел на всеки собственик на MINI може да влезе в играта и тук - кутия за багаж на покрива.
Източник: MINI
НЕОПИТОМЕН
MINI Countryman Cooper S се задвижва от добре познатия ни 2.0-литров турбо мотор със 178 к.с., който ни е познат от всички Cooper S модификации на моделите на компанията. Тук той е комбиниран с 8-степенна Steptronic трансмисия и задвижване на четирите колела.
И ако в стандартния хечбек и дори в кабриото, този двигател се усеща като изнервен Джак Ръсел териер, тук той е по-скоро енергичен лабрадор. Пак е пъргав, деен и забавен, но поне може да го проследиш с поглед, докато тича наоколо. Това, разбира, се дължи на по-високото тегло, четирите задвижващи колела и по-лошата аеродинамика, но... практичността изисква жертви.
Източник: MINI
Хубавото е, че налудничавият MINI дух присъства и се усеща както в нестандартните дизайнерски решения, така и в работата на двигателя и скоростната кутия. Ще ни се да имаше малко гърмежи от ауспуха, но такива не успяхме да създадем, макар че доста се постарахме в режим Sport.
Когато изберем въпросния режим от превключвателя, наподобяващ нещо, което пуска chemtrails в кокпита на "строго секретен" самолет, дисплеите стават червени, скоростната кутия започва да връща предавките по-бързо, а при ускорение ги задържа повече, за да получим 100% от въртящия момент.
Източник: MINI
В крайна сметка колата остави у нас впечатлението, че може да забавлява по един умерен начин, каквато предполагаме, че е и нейната цел. Вече сме по-възрастни, по-разумни и по-мъдри (предполага се), така че невъздържаността на класическия хечбек е по-скоро минало за нас.
- Може да: минава по черни пътища
- Не може да: гърми през ауспуха
- Липсва му: малко нервност
Колкото до регулярното пътуване до вилата, няма да имаме никакъв проблем. Countryman има приличен пътен просвет от 165 мм, което е горе-долу стандарт в този клас.
Така и не го изкарахме извън асфалта, но чисто субективното ни впечатление е, че при дори силно изровен стръмен черен път няма да имате никакъв проблем. И това, общо взето, е максимумът, който можем да очакваме. Е, бихме внимавали с храстите, защото красивата боя и тези специфични за Untamed Еdition версията стикери отстрани, могат лесно да се наранят.
Хубавото е, че окачването е много приятно твърдо, а на асфалта Countryman сменя посоките с лекота и стои като истинско MINI - стабилно и без излишни колебания на купето в завой.
Източник: MINI
Затова Countryman Cooper S е по-скоро онзи градски мъж на близо 40, който отказва да се облича "зряло" и продължава да ходи с дънки и кецове, точно като в гимназията. Случило се е да порасне, обича семейството си и се справя повече от добре в професионален план, но духом е още някъде там с приятелите си от гимназията, с които е карал скейтборд в летните вечери и е говорил дълго за колите от списанията.
Countryman е порасналото двуврато MINI Hatch. И това е чудесно, защото дава повече възможности, а онази типична нетипичност е все още тук. При това все така неопитомена.