Сегментът на седаните не е това, което беше. Преди инвазията на SUV-овете и кросоувърите, това бяха най-популярните автомобили, независимо дали говорим за суперлуксозни лимузини, за ежедневен автомобил за обикновения човек или за нещо по средата. И имаше причина за тяхната популярност.
Седаните имат триобемна конструкция с отделен от пътническата кабина багажник, изглеждат много добре и се държат страхотно на пътя, което ни кара да съжаляваме, че в някои отношения отстъпиха място на по-високи купета със спорна проходимост и големи претенции. И точно заради това се сетихме за един компактен луксозен седан, който може би не изплува веднага в съзнанието ви. А би трябвало.
Jaguar XЕ e от онези автомобили, които отговарят на всички критерии. Или поне на нашите. Той е страхотен за гледане, приятен за каране и предлага достатъчно място за едно средностатистическо семейство. А и не е очевидният избор, което е плюс, защото нека признаем - никой не би искал да е като отворена книга за околните. Да избереш немски седан е лесно, проблемът е, че на светофара ще се чувстваш близък с всички, защото имате еднакви коли.
Източник: Jaguar
- Модификация: D200
- Работен обем: 1997 куб.см.
- Мощност: 204 к.с.
- Въртящ момент: 430 Нм
- Ускорение: 7.3 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 235 км/ч
- Среден разход на бензин: 4.3 л/100 км
- Трансмисия: 8-степенна автоматична
- Базова цена: 88 130 лв.
ОЧИТЕ НЕ ЛЪЖАТ
Необходим е само един кадър в близък план на очите на хищна котка, за да разберем какво е намислила. Дали ѝ е мързеливо и предпочита да си почива на слънце, дали се готви за атака, или е в режим на изчакване, докато се е прикрила умело, разчитайки на естествения си камуфлаж.
Според нас фаровете на Jaguar XЕ са очите на целеустремена котка, която иска да ни предупреди да не се занимаваме с нея, защото може да пострадаме. Те са присвити и елегантни, а над тях се спуска издут преден капак. Задните светлини следват същата концепция, като най-хубавото от всичко това е, че в мрака на нощта няма две мнения какъв точно модел се движи пред или зад вас.
Тестовият модел беше оборудван с матрични LED фарове, които оценяваме като брилянтни. Когато включим всичко на Auto, започваме да се чудим как сме карали автомобил без такива светлини до момента.
Сензорите и радарите работят активно, за да засичат другите участници в движението и да включват и изключват определени снопове светлина, а по този начин да ни осигурят ден през нощта.
На по-прост език това означава, че може да караме на дълги светлини на магистралата през цялото време, като колата сама засича другите коли и оставя само тях в по-тъмно петно, а останалата част остава безкомпромисно осветена. Все пак хищните котки са известни със своето безупречно зрение през нощта, и XE го доказва.
Източник: Jagaur
Вътре нашите очи пък видяха изцяло черен интериор без нищо излишно. След фейслифта Jaguar XЕ отново се връща към класическия лост на 8-степенната автоматична скоростна кутия, което намираме за чудесна новина в ерата на бутоните.
Седалките са изцяло кожени и дълбоки, като обгръщат гърба и долните ни задни части, без да ни карат да се чувстваме като седнали в корито. Така едновременно получаваме комфорт при дълги пътувания, за които XE е чудесен избор, но и стабилност, когато решим да се правим на състезатели.
Колкото до пространството на задните седалки, то не е от най-големите в този сегмент, но на практика е достатъчно. Пък и там ще се возят децата.
Източник: Jagaur
Централната конзола е напълно преработена в сравнение с предходната версия на модела и вече разполага с по-голям тъчскрийн дисплей и втори дигитален панел за управление на температурата в купето и останалите функции на двузоновата климатична система.
Зад волана пък има напълно дигитално табло, което може да настроим според личните си предпочитания - класически изглед със скоростомер и оборотомер, цяла навигационна карта или нещо по средата. Ако и това не ни е достатъчно, Jaguar XE има и хедъп централен дисплей, който прожектира информация на стъклото, точно пред шофьора.
Източник: Jagaur
В СВОИ ВОДИ
Позицията на седене е много ниска - за ужас на почитателите на SUV моделите и за радост на останалите.
Ниската позиция на седене дава усещането за контрол и близост до асфалта, което неминуемо увеличава удоволствието зад волана. Снижава и центъра на тежестта, което подобрява цялостното поведение на колата в бързи магистрални завои. А там Jaguar XЕ е в естествения си хабитат.
- Може да: очарова всеки с външност
- Не може да: се слее с тълпата
- Липсва му: малко място отзад
Когато караме по магистрала, Jaguar XЕ ни кара да се чувстваме сякаш гоним някой или нещо. Не по онзи хулигански и незачитащ правилата начин, а сякаш просто бързаме, за да хванем полет.
Добрата новина е, че не трябва да доплащаме много, понеже усещането е налично дори с най-слабия 2.0-литров турбодизелов двигател. Той се предлага в комбинация както със задно предаване, така и с 4х4, като по-практичният избор е вторият.
Повече от ясно е, че това не е високо проходим автомобил, но наличието на задвижване на четирите колела дава онази доза увереност, от която имаме нужда. Именно тя прави разликата между това да обикаляме дълго в търсене на добре почистено паркомясто през зимата и това да паркираме просто някъде, без да рискуваме да останете там.
Източник: Jagaur
Мощността от 204 к.с. е напълно достатъчна, за да усещаме, че управляваме динамичен автомобил, който същевременно е икономичен.
В реални условия, без да се съобразяваме особено, средният разход на XE е около 7 л/100 км. А ако започнем да галим педала на газта и превключим на режим Еco, със сигурност ще успеем да го свалим до около 5-6 л/100 км.
За това помага и 8-степенната автоматична скоростна кутия, която работи "мазно" и има възможност за ръчна смяна на предавките с помощта на падове зад волана. Впрочем те са изработени от истински алуминий, а не от пластмаса, която само прилича на такъв. Оценяваме това.
Източник: Jagaur
Разбира се, има причина седаните да изгубят част от своята популярност през годините. Една от тях е отворът за багажника. Този на Jaguar XЕ е приличен, но заради спецификите на този вид купета, отворът му е малък, а достъпът до нещо дребно в дъното не е от най-лесните задачи.
Трябва да се съобразяваме и с габаритите на товара, който се опитваме да пъхнем - нещо, което при джиповете и комбитата е по-скоро детска игра. От друга страна обаче получаваме прекрасен външен вид, с който да се гордеем.
Като друг недостатък можем да определим и малкият избор на двигатели и версии. Jaguar XE се предлага само с три двигателя - един дизелов и два бензинови, предлагащи 2.0 литра работен обем и мощност от 204 до 300 к.с. Но пък така почти не може да сбъркаме, защото и най-слабият от тях не е слаб.
Jaguar XE е чудесен избор за хора, които търсят утвърдена концепция, развита по различен начин. Да го кажем така: ако седнем на маса с приятели и всеки остави ключа от своята кола, вероятността да сме единствените с ключ на Jaguar е голяма. А това е повод за разговор и гордост. Защото това не е просто поредният седан от Германия, а нещо, за което си струва човек да разкаже.
ivaylo-popov
на 20.08.2022 в 16:00:48 #1Също като да си собственик на Alfa Romeo!