Доказано е, че наред с неоспоримите загуби за човечеството, всяка пандемия приключва и с поне една сериозна полза.
В случая с COVID-19 редица учени вече споменаха, че в края на краищата, ще се случи така дългоочакваният подем в дигиталния сват. Включително и в електронната търговия.
И да, ето подемът е факт и вече всички го виждаме.
А един от най-представителните в това отношение примери са луксозните брандове и стоките във високите ценови категории. Както и на нас ни е известно, те дълго и упорито отказваха да извлекат допълнителни финансови ползи от необятното онлайн пространство. Продаваха предимно козметика и парфюми по електронен път.
Според Financial News, когато пандемията стартира през март миналата година, икономиката е отчела сериозен спад в продажбите на луксозни стоки. Но през следващите девет месеца на 2020 г. числата отново скачат нагоре, и то благодарение на онлайн продажбите. А купувачите са най-вече милениали.
Отново според статистиката, именно по-младите потребители са отговорни за голяма част от възраждането на замрялата търговия на лукса - тези на 20-годишна възраст представляват 7.8% от клиентите на премиум стоки, а тези на 30-годишна възраст - са цели 21.4%.
И всички до един са пазарували продукти от най-добрите френски къщи. Chanel, Hermès и Louis Vuitton заемат челната тройка в дългия списък.
Така например Hermès е отчел рекорден трафик, какъвто запалените почитатели на френския моден гигант никога не са показвали. Някои свързват факта със спестяването на неудобството от пазаруването офлайн.
А от Louis Vuitton тъкмо ударили дъното и се върнали в играта през третото тримесечие на 2020 г., при това с овчарски скок в продажбите, пишат Robb Report.