На всички ни вече е ясно, че бъдещето е в електромобилите, които стават все по-бързи и по-луксозни. Но докато редица компании се състезават коя ще създаде най-върховия модел, който и на всичкото отгоре е икономичен и екологичен, от САЩ идва едно доста различно предложение, което определено заслужава нашето внимание.

Hyperion XP-1 е суперавтомобил на водород, с който можем да изминем 1600 километра с едно зареждане. Ускорява от 0 до 100 за 2.2 секунди, а максималната стойност, която развива, е 354 км/ч. А още по-хубавото е, че единственото, което отделя в атмосферата, са водни пари.

Родстърът е крайният продукт от почти 10-годишна дейност на разработчици и механици. Има тристепенна скоростна кутия и задвижване на всички колела. Отличава се и с дизайна си.

Снимка 492581

Източник: Facebook / Auto World

Той е изцяло аеродинамичен, за да може съпротивлението при движение да е сведено до минимум. Слънчевите панели могат да променят своята позиция, за да следят слънцето и да извличат максимума от неговата енергия. От купето разполагаме с 360-градусова панорамна гледка, както и с огромен дисплей с тъчскрийн за контрол на всички функции.

Снимка 492580

Източник: Facebook / La Gaceta me Sinaloa

Благодарение на задвижването на водород, Hyperion XP-1 е доста безшумен. Зареждането пък отнема едва няколко минути, в сравнение с часовете, които ни трябва да заредим Tesla например. Тук енергията се съхранява в резервоари от въглеродни влакна, а не в литиево-йонни батерии, предава Daily Mail.

Очаква се суперавтомобилът да излезе на пазара през 2022г., като първоначално ще се произведат само 300 бройки. Цената все още се пази в тайна, но се очаква да е от шест цифри.

Снимка 492583

Източник: Facebook / Hypercars

Водородът е леснодостъпен и не произвежда вредни емисии. Процесът по отделянето му от кислорода обаче е трудоемък и изисква ресурси като въглища или природен газ. Той също така е силно запалим, което прави транспортирането му по-трудно.

Ford, Mustang Mach-E, Mach-E SUV и електрическият автомобил с 1400 конски сили

Електрическият Mustang, с който Ford се изфука

1400 коня под капака

Въпреки това, в САЩ непрекъснато се развива системата от станции за зареждане с водород, затова и се очаква там да бъде основния пазар на тези автомобили, поне първоначално. А и Hyperion планират да изградят своя мрежа по примера на Tesla.