Пътуването с влак винаги е имало своя чар, а в последните години се отличава като по-екологичнатa алтернатива за придвижване от точка А до точка Б. Разбира се, говорим за машините, задвижвани на електричество или водород, които освен щадящи природата, са и доста бързи.

Европа, ЖП превозът, Alstom, и кога тръгват първите влакове на водород

Влаковете на бъдещето идват в Европа

Няма вече пуф-паф

Но за да се превърне в предпочитано превозно средство за хората с големи финансови възможности, които имат удобството да пътуват с частен самолет, влакът трябва да предлага и нещо повече. А всичко, за което бихме се сетили, е събрано в един впечатляващ нов проект.

G Тrain е концептуалният проект на френския дизайнер Тиери Гоген, който иска изцяло да промени идеята за пътуване по релси. Затова предлага влак, който може да стане притежание на някой достатъчно платежоспособен човек срещу сумата от 350 милиона долара.

Гоген е работил по няколко проекта за мегаяхти, сред които и на Стив Джобс, и добре знае какво искат хората с пари. А сега събира наблюденията и идеите си в този стъклен "замък на релси" с дължина 400 метра и общо 14 вагона.

По думите му, бъдещият собственик на този влак трябва да е наясно, че важно е не толкова времето за пристигане до крайната цел, а самото пътуване. То може да бъде незабравимо преживяване, за което отделяме най-ценното си - времето. А в G Train то със сигурност е бъде оползотворено по най-добрия начин.

G Train разполага с 18 места за спане, а скоростта, която развива, е 160 км/ч. Той ще бъде адаптиран към железопътните линии в Европа и САЩ. Композицията може да бъде разделена на две отделни части, които да пътуват самостоятелно в различни посоки. Проектът е много сложен и амбициозен, но Гоген оптимистично вярва, че дизайнът е напълно "осъществим", предава CNN.

При влизането във влака попадаме в зала за посрещане, откъдето отиваме към основната част, в която се разполага собственикът. Има зона за специални гости, както и салон за приеми. Предвидена е и "тайна" градина, а някои от стъклените крила на влака могат да се вдигат, за да се образуват открити тераси за партита.

Европа, нощните влакове и това ли е новата тенденция при пътуванията

Спалните вагони пак са на мода

Страхотен начин да обиколим континента

Когато идеята за частен влак хрумва на Гоген преди години, за негов купувач си представя вдовицата на Стив Джобс Лорън Пауъл Джобс. Засега обаче тя не е проявила интерес. Не се е появил и друг "достатъчно луд" да плати деветцифрената сума, за да започне създаването на влака, което ще отнеме около две години и половина.