През миналата година Ford показаха обновената нова версия на един от най-продаваните си модели в Европа - Puma.
Като в края на годината казаха и малко повече за изцяло електрическата версия на модела. Външно Puma Gen-E се отличава най-вече със затворената радиаторна решетка, която е във формата на щит и е вдъхновена от мускулестия Ford Mustang Mach-E.
Пипнат е и задният спойлер, които е станал по-спортен, за да се подобри аеродинамиката и са добавени два нови цвята - Electric Yellow и Digital Aqua Blue, които да отличават автомобила още повече.

Източник: Ford
Ford Puma Gen-E
В интериора пък правят впечатление 12.8-инчовия инструментален клъстър, който показва най-важната за автомобила информация. Докато с информационно-развлекателната система боравим чрез 12-инчов сензорен дисплей.
Разбира се, изцяло безжично може да свържем смартфона си с интеграция с Puma Gen-E или чрез Apple CarPlay, или с Android Auto. Адаптивния круиз контрол и системата Lane Centering пък правят така, че ускорението и спирането да стават плавно и естествено.

Източник: Ford
Ford Puma Gen-E
Predictive Speed асистентът пък може да регулира скоростта според завоите по пътя, кръговите движения и при влизане или излизане от магистрали, което е наистина удобно. От Ford казват, че средният разход на новата електрическа Puma трябва да е около 13.1 кВтч/100 км, което е доста впечатляващо.

Източник: Ford
Ford Puma Gen-E
С едно зареждане Puma Gen-E трябва да измине около 376 километра, което е напълно достатъчно за дълъг път. Докато в града пробегът може да достигне до 523 километра. Батерията и при двете нива на оборудване е с капацитет от 44 кВтч и един предно разположен електромотор с мощност 168 к.с.
На бърза зарядна станция Puma Gen-E може да се зареди от 10 до 80% за 23 минути, докато ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8 секунди. Електрическата Puma е вече налична както за тест, така и за поръчки и в България.
Цената на Puma Gen-E започва от 64 100 лв. за базовото ниво на оборудване. Докато за Gen-E Premium цената стартира от 68 500 лв.