Всяка една автомобилна компания има модел, който се продава повече от останалите и е любим на потребителите. За Skoda това е Octavia.

Тест драйв, Skoda Enyaq и възможно ли е основният ни автомобил да е електрически

Skoda Enyaq - постижима мултифункционалност (с известни уговорки)

Тест драйв: Skoda Enyaq

Ето защо чешкият автомобилен производител, който е част от Volkswagen Group, реши да обнови четвъртата версия на Octavia и феновете на марката и модела със сигурност са повече от доволни.

Започваме с факта, че хечбек и комби версиите на новата Octavia се предлагат в четири нива на оборудване - Essence, Selection, Sportline и RS.

Skoda Octavia Combi

Източник: Skoda

Skoda Octavia Combi

Фейслифтът на Skoda Octavia е претърпял леки промени по екстериора си, като впечатление правят тези в предната и задната броня. Решетката отпред също е обновена. Фаровете са второ поколение LED Matrix с по-добра функционалност, защото разполагат с 36 отделни матрични сегмента, което е с 12 повече от предното поколение, за по-добро осветяване.

Задните светлини също са претърпели преработка. Те са изцяло LED и се предлагат в две версии. Базовата ще е с нивата на оборудване Essence и Selection. Докато върховата версия предлага анимирана функция Coming/Leaving Home и ще е стандарт за Sportline и RS.

Снимка 653637

Източник: Skoda

Като цяло визията на новата Octavia е по-динамична, което се дължи и на преработката на някои важни елементи за аеродинамиката на автомобила, като долните въздухозаборници например. Колкото до цветовете - изборът ще е голям, защото Octavia ще се предлага в общо 10 цвята. Като новият Mamba Green ще е наличен само за Sportline и RS нивата на оборудване. Докато Phoenix Orange само за комби версията.

Снимка 653636

Източник: Skoda

Вътре в купето също има някои новости. Като например, че ще има девет избора за дизайн и цветове за интериора. Пред шофьора стандартно ще има 10-инчов виртуален кокпит, като 10-инчов е и екранът на информационно-развлекателната система.

От Skoda твърдят че за първи път при Octavia наличен като опция ще бъде по-голяма 13-инчова информационно-развлекателната система. Като стандарт в новата Skoda Octavia ще бъде интегриран и ChatGPT с гласовия асистент Laura.

Ново също е, че при всички модели и версии на оборудване климатроникът ще е стандартно заложен като двузонов. Интересното е, че за Selection, Sportline и RS в интериора ще бъде включен 15-ватов Phone Box за бързо безжично зареждане с функция за охлаждане на устройството.

Снимка 653635

Източник: Skoda

Също така, за първи път при Octavia системата за безключово стартиране на автомобила автоматично ще го отключва или заключва, когато водачът е в периметър от 1.5 метра и носи в себе си ключа, разбира се. 

Колкото до двигателите, новата Skoda Octavia ще се предлага в четири бензинови варианта и два дизелови. Базовите варианти ще са с по 115 к.с. под капака, докато върховата RS версия ще е с 265 к.с.

От Skoda казват, че 2.0-литровият TSI двигател с 204 к.с. ще бъде пуснат през 2025 г. и ще е със задвижване и на четирите колела като стандарт. Двата дизелови двигателя ще са 2.0 TDI, като в единия вариант ще е със 115 к.с., а в по-мощния - със 150 к.с.

Снимка 653634

Източник: Skoda

1.5 TSI версията на бензин, която е със 150 к.с., ще се предлага опционално и с технология мек хибрид с DSG скоростна кутия. Няма как да не направи впечатление, че в новата Skoda Octavia ще отсъства опцията за plug-in хибрид, като от компанията са заложили само на въпросната 48V мека хибридна система. 

Помислено е и как системите за сигурност да бъдат подобрени, като в обновената Octavia системата за внимание и сънливост ще използва иновативен алгоритъм за по-прецизна оценка на поведението на водача. Въздушните възглавници пък ще бъдат до 10 броя.

Skoda Octavia Sportline

Източник: Skoda

Skoda Octavia Sportline

Park Assist системата ще е налична само за версиите с автоматична скоростна кутия и ще позволява на автомобила да се паркира или излиза от паркомясто автоматично - както паралелно, така и перпендикулярно. На по-късен етап ще бъде пусната и опцията за дистанционно паркиране, която ще позволява на шофьора да паркира колата от разстояние чрез приложението MySkoda.

Тест драйв, Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid  и какво е да караш компютър

Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid или какво е да караш компютър

Повече възможности, отколкото сме си представяли

Върховата RS версия разполага с 20 к.с. повече от предшественика си, като произвежда 370 Nm въртящ момент и е задължително със 7-степенна автоматична DSG скоростна кутия. На по-късен етап очакваме да разберем и какви ще бъдат цените на различните версии на обновената Skoda Octavia.