Колите от 70-те предлагаха някои меко казано интересни дизайнерски решения. Винилът и шарките от изкуствено дърво са най-безобидните сред тях. По онова време беше пълно с комбита, а някой реши, че е добра идея да произвежда масово триколесна кола. Автомобилите, които ще видиш по-долу, не са най-добре изглеждащите, колкото и развихрено да е въображението ти. Но те имаха някакво подобие на характер, който им попречи да се превърнат само в лош спомен с годините. Събрали сме някои от любимите ни:

Volkswagen Thing


ОК, Thing се продаваше под това име в Щатите, иначе оригиналното му име беше Volkswagen 181 (но това е доста по-скучно, отколкото да го наречеш „Нещото"). Беше четириврат кабриолет, който изглеждаше като бийтъл, чийто дизайн е създаден само с помощта на линийка. „Нещото" се продаваше на световните пазари цели 15 години - от 1968-а до 1983-а.

Chrysler Cordoba


„Крайслер" приеха термина „лична луксозна кола" твърде буквално, когато създаваха Cordoba. Един автомобилен сайт веднъж нарече абсурдно дългия 547-сантиметров автомобил „подобие на шлеп". Но въпреки пищните си размери, той има само две врати и място за едва четирима пътници.

AMC Pacer


„Пейсърът" беше пълен със странности като дундестата форма и пътническата врата, която беше смехотворно по-голяма от шофьорската. Той беше фъстъкът на седемдесетарските хечбеци и точно затова беше толкова готин.

Pinto Cruising Wagon


Представи си как спираш пред бийч бара с това нещо. Кръглите задни прозорци и смелите цветови решения напомнят за хипарските ванове от 70-те. Тя и цялата кола прилича повече на ван, отколкото на шутинг брейк (специфичен тип каросерия, много популярна в онези години, която може да се опише като комби с 3 врати или купе с отвесна задница). Повечето разновидности на модела са оборудвани с 2,3-литрови, 4-цилиндрови двигатели, но някои имат 2,8-литрови V6-ци.

AMC Matador


Като за начало, на матадора не му потръгна особено на испаноезичните пазари - не е лесно да се качиш на кола, чието име означава „убиец". Недодяланият й стайлинг също не грабна купувачите, а двама пилоти от НАСКАР, които се състезаваха на нея, я оприличиха на тухла.

Oldsmobile Vista Cruiser 455


Не се оставяй задрямалият комби вид на Vista Cruiser да те заблуди - под капака се крие звяр. Според едно архивно ревю от 1970-а задницата на колата постоянно поднася встрани и иска да те „изпревари". Обяснението - модифицираният V8 двигател, който произвежда 390 конски сили.

Bond Bug


Bond Bug прилича на полегнала на една страна сокоизтисквачка, но когато се появи на бял свят, беше по-скъп от „Мини". И със сигурност привличаше по-големи тълпи зяпачи.

Bricklin SV-1


Бруклинът беше критикуван за лошия си интериор - нисък покрив, неправилно позициониран педал на газта, седалки на бучки и лоша видимост. Вратите-криле бяха готини, но това не беше достатъчно да компенсира и за изглеждащата евтино каросерия.

Volvo 262C


Въпреки че беше направен в сътрудничество с италианските дизайнери от „Бертоне", този шведски викинг си е все така ръбат, сякаш издялан от цяло дърво. Имаше покрив от винил и тяло на танк. Беше предназначен за американския пазар, затова имаше екстри като удобни кожени седалки, електрически прозорци и климатик.

Subaru GL Wagon


Въпреки че прилича малко на Хоумър Симпсън, GL Wagon е неподражаемо японско-седемдесетарски. Липсва му размахът на други японски класики от 70-те, като „Тойота Корола"  например, но пък беше много практичен и ти става някак мило, като го погледнеш.