Колите са коли и не е редно да очакваме твърде много от тях. Особено що се касае до моделите от достъпните сегменти. Свикнали сме да гледаме на тях като на нещо, което да ни върши работа, да изглежда прилично и с разходите по поддръжката си да не ни кара да се редим на опашка за бързи кредити.
Добрата новина е, че има коли от тази категория, които успяват да бъдат нещо повече от това, без да имат излишни претенции. Фейслифтът на Citroen C3 Aircross e eдин от тях.
Освежената версия, която излезе на пазара съвсем скоро, прави впечатление, дори когато е кротко паркирана на паркинга. В типичния си леко налудничав стил, Citroen са успели с няколко дизайнерски решения да направят така, че C3 Aircross да изпъкне сред множеството.
Източник: Citroen
ЛЕКО НЕТИПИЧЕН
Казваме това с уговорката, че C3 Aircross не е радикален автомобил, за който обикновено се твърди, че "прилича на прототип". В никакъв случай. Той просто е свеж и леко нетипичен.
- Модификация: BlueHDI 12- S&S
- Работен обем: 1499 куб. см.
- Мощност: 120 к.с.
- Въртящ момент: 300 Нм
- Ускорение: 10 сек. до 100 км/ч
- Максимална скорост: 189 км/ч
- Среден разход (WLTP): 5.0 л/100 км
- Трансмисия: 6-степенна автоматична
- Базова цена: 38 515 лв.
Фаровете му са качени високо, като дневните LED светлини са много тесни и продълговати, а под тях са разположени основните осветителни тела. Между тях пък е разположена гигантска радиаторна решетка, разделена по хоризонтала на три сегмента, като всичко в комбинация кара предницата на C3 Aircross да прилича на паяк с широко отворена хищническа уста.
На целия този фон задната част изглежда значително по-скромно, но въпреки това допълва външния дизайн.
Цялостното ни впечатление е, че с този фейслифт, Citroen са успели значително да освежат C3 Aircross и почти да ни заблудят, че гледаме изцяло нова версия на модела, който се цели в млада аудитория с активен начин на живот.
Същата аудитория би оценила и фиксираните рейки на покрива, които позволяват бързо и лесно монтиране на багажници за ски, велосипеди, кутии за допълнителен багаж и каквото друго предлага пазарът за аксесоари.
Източник: Citroen
В интериорно отношение имаме по-скоро класически интериор с модерни и типични за Citroen препратки, като например предните седалки, чиято долна част е квадратна.
Те не осигуряват толкова странична опора, колкото би ни се искало, но пък улесняват влизането и излизането и са доста комфортни.
Тапицерията им е много приятна и в повечето случаи е изпълнена от кожа и текстил, като двата материала са комбинирани по необичаен и интересен начин. Малко френски шик никога не е излишен.
Източник: Citroen
Интересни дизайнерски щрихи, без нищо налудничаво, има и по таблото, като например елипсовидните въздуховоди на климатичната система.
Много приятна за ползване е мултимедийната система, която има доста интуитивен и лесен за привикване интерфейс. Същата разполага и с Apple CarPlay и Android Auto свързаност, което ни позволява да използваме голяма част от функциите на телефона си през дисплея на колата.
Можем да си пуснем любимите парчета от Spotify или да използваме Waze, за да следим къде по пътя ни има задръствания или камери за следене на скоростта.
Източник: Citroen
ДЕТЕ НА ГРАДА
Автомобилът, с който разполагахме, беше оборудван с 1.5-литров турбодизелов двигател с мощност 120 к.с. и 300 Нм. Карахме го само в градски условия, където C3 Aircross се чувства страхотно.
Тягата е достатъчна, вътре е тихо, а и успяхме да реализираме разход от 7.5 л/100 км, което е доста добре за автомобил в софийския трафик.
Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 10 секунди, което не е особено впечатляващо, но пък C3 Aircross не е автомобил, който ни провокира да караме бързо, така или иначе.
Източник: Citroen
- Може да: бъде различен
- Не може да: се състезава
- Липсва му: независимо окачване отзад
В нашия случай двигателят беше комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия, която е добра, но при опити за по-динамично шофиране се усеща леко забавяне при смяната на предавките.
Като недостатък отчитаме и индикацията на съответния режим на скоростната кутия. Тя е разположена във вид на малка диаграма ниско долу на централната конзола, която в някои случаи я прави трудна за виждане. Бихме предпочели да е някъде до самия лост.
Задвижване на четирите колела не се предлага, въпреки SUV облика на модела, но за сметка на това има възможност за избор между няколко режима на работа, които по електронен път адаптират работата на мотора и скоростната кутия, за да оптимизират сцеплението.
Източник: Citroen
Citroen C3 Aircross е компактен автомобил, но в него има място и за по-големи хора. Багажникът е с ниско дъно, което увеличава товарното пространство и го прави достатъчен за комфортни пътувания на тричленно семейство или неколкодневни пътувания на група приятели.
Това е напълно разбираемо, понеже това е автомобил със стил, имащ за цел да бъде мултифункционално средство за придвижване с приоритет, падащ върху градските улици. И в това е страхотен. Големите стъкла, компактните размери, камерата и паркинг асистента превръщат в елементарна задача наместването във всяко мъничко пространство.
Елементарно е човек да хареса Citroen C3 Aircross, защото е стилен, свеж и някак по-различен от останалите коли, които виждаме светофара. Той няма да ни разочарова, просто защото не е от колите, от които човек очаква повече, отколкото могат да му дадат. Той е точно това, което ни е харесало на снимките. Шик и градска практичност, които никога не омръзват.