Лятото е най-активният откъм пътувания и почивки сезон. И ако през него си мислим, че е трудно да ни се случи да отложат полет заради лоши метеорологични условия, явно сме в грешка. Оказва се, че не само дъждовете, снеговете и мъглите могат да попречат на пилотите да си свършат работата, ни и високите температури, които са обичайно явление в последните седмици.

Ето кой е новият най-горещ ден в историята

Ето кой е новият най-горещ ден в историята

Прогнозите на учените не са никак обнадеждаващи

Тези дни летището в Лех, столицата на Ладакх, Индия, отложи няколко полета заради горещата вълна, която удари района. Градусите се повишиха над 36 по Целзий. А те, когато са съчетани с голяма надморска височина, правят въздуха "твърде тънък" за безопасни излитания и кацания.

Плътността на въздуха и без това е по-ниска на по-висока височина, а колкото по-разреден е въздухът, толкова по-усилено трябва да работят самолетните двигатели, за да генерират достатъчно тяга и мощност. Това пък е възможно да доведе до технически проведи, които да компроментират сигурността на полетите, обяснява Times of India.

Снимка 677311

Източник: iStock

Въпросното индийско летище е едно от тези на света, разположени на най-висока надморска височина. Но никога досега в историята му не се е налагало да се взима решението да се отменят полети заради жегата. С прогнозите за близкото бъдеще и климатичните промени обаче сме почти сигурни, че няма да е и последният подобен случай.

Наскоро авиационни експерти, цитирани от Newsweek, предупредиха, че отмяна на полети е възможна и в някои части на САЩ, отново заради рекордно високи температури. Те обясняват, че друга възможна мярка е въвеждането на ограничения в багажа на пътниците или на броя хора на борда. Причината е, че и без това на самолетът му е по-трудно да излезе при много горещо време, а колкото по-натоварен е, толкова по-сложно и рисковано става.

9 неща, които никога да не правим в самолета

9 неща, които никога да не правим в самолета

Какво споделя една стюардеса от личен опит

Освен това цялата мощност на огромните летателни машини е насочена към техните двигатели, а климатичните системи в кабината водят до допълнително натоварване. Понякога пък те просто не смогват да охладят достатъчно. При забавяне на полетите пък се повишава рискът за топлинен удар или сърдечно-съдови проблеми при хората на борда, които са принудени да чакат дълго време за разрешение за излитане на затворено и при високи температури.