Има хора, които използват личните си автомобили буквално всеки ден. Има и такива, които прибягват до автомобила веднъж седмично. А трети пък дори веднъж месечно.

Кои са страните с най-добро качество на пътищата в света

Кои са страните с най-добро качество на пътищата в света

И на какво акцентират управляващите

В това, разбира се, няма нищо лошо, но има някои неща, свързани с колата, които трябва да знаем, когато, планирано или не, няма да шофираме дълго време - повече от месец например.

От Reader's Digest са се свързали с трима експерти, които са им разяснили какви са най-честите рискове, когато не караме колата си дълго време.

Снимка 737535

Източник: iStock

Първият, разбира се, е и най-очевиден - акумулаторът да се изтощи. Може и да не палим и караме колата, но тя има електроника, която изисква заряд, който акумулаторът ѝ осигурява.

Дългото време, прекарано на едно място, създава в гумите слабо място, което може да доведе до загуба на налягане в тях. Така че не бива да се изненадваме, ако някоя от гумите е спаднала след като не сме карали колата дълго време.

Кога трябва да сложим зимните гуми

Кога трябва да сложим зимните гуми

Средните температури са важни, но ето и какво казва законът

Дори да не караме колата, е хубаво да я запалим и оставим да работи поне 10 минути на всеки две седмици. По този начин маслото в двигателя (и не само) отново ще се разнесе навсякъде и ще избегнем неприятни повреди.

Електромобил с 1300 км пробег - китайската компания, която твърди, че е възможно

Електромобил с 1300 км пробег - китайската компания, която твърди, че е възможно

Chery са направили успешен прототип на твърдоделна батерия

Ако не държим колата си в гараж, а отвън пред блока или къщата, то трябва да внимаваме за щетите, които падналите листа и птичите изпражнения могат да причинят на боята и лаковото ѝ покритие.