Електромобилите стават все по-масови и със сигурност това е тенденция, която ще се запази в бъдеще. Изборът ни на кола на ток, а не с двигател с вътрешно горене, става все по-труден с всяка изминала година, защото производителите непрекъснато ни изкушават с нови модели и примамливи екстри.

NIO, ET5 и новият модел електромобил на китайския производител, който ще конкурира Tesla Model 3

Новият електромобил на NIO с до 1000 км пробег

Бързина, нови технологии и още нещо

Разбира се, не всички са фенове на електромобилите и също имат своите доводи. На някои им липсва ревът на двигателя, а на други - възможността да превключват скоростите ръчно. Е, и за последните скоро може да има решение и то вероятно ще дойде от Toyota.

Тъй като в бъдеще хибридите и електромобилите ще бъдат все по-голяма част от автопарка, механичната скоростна кутия изглежда ще остане в миналото. А от компанията ще се погрижат да осигурят удоволствието от шофирането на всички, на които ще им липсва класическият скоростен лост.

Снимка 539486

Източник: iStock

Японският автомобилен производител, който бе един от първите, представили хибридни модели на пазара, е подал документи за патентоване на фалшива скоростна кутия, фалшив педал на съединителя и интелигентен софтуер, който да контролира въртящия момент от електромотора, за да бъде задвижването като на традиционен бензинов автомобил. 

Технически погледнато, електромобилът пак ще си е с едноскоростна трансмисия, но тази иновативна система ще направи шофьорското изживяване идентично с това при колите с двигател, ограничавайки мощността, която електромоторът произвежда, а от там и скоростта, в зависимост от избраната "предавка".

Снимка 564000

Източник: iStock

Така например на първа предавка системата гарантира по-голям въртящ момент, но ниска максимална скорост. На шеста максималната скорост ще е доста по-висока, но ускорението ще е по-бавно. За допълнителен реализъм педалът на съединителя ще може да се регулира, предава Autoexpress.

Toyota GR Supra, Lego и спортният автомобил, направен от конструктор, който може да се движи

Да си сглобиш Toyota Supra от Lego

Реални размери, стотици хиляди парченца и задвижване на ток

Важно е да се отбележи, че тази иновативна технология няма да направи електромобилите на Toyota по-бързи и по-добри. Дори обратното - най-вероятно те ще станат по-бавни, защото мощността на електромотора ще бъде насочена изцяло в полза на водача и неговото удоволствие. Но, както се казва, пълно щастие няма.