На всички ни е идвало да напуснем добре уреденото работно място, да забравим за всички привилегии, да зарежем всичко и просто да хванем гората. Да забравим лицемерните офис отношенията, еднотипното ежедневие и сигурността на редовната заплата. И на тяхно място да започнем да отглеждаме трюфели в някое затънтено, но красиво и спокойно местенце.

Звучи доста примамливо. Ако нямаме спестени пари, просто продаваме тристайния апартамент с чиста квадратура на едностаен. Част от парите инвестираме в новото бизнес начинание, с другата купуваме стара къща в някое забравено от бога село, а остатъкът... отива за кола. Проблемът е каква.

Тя трябва да побира семейството, но и да е истински проходима, за да ходим до най-близкия град за провизии дори през най-лютата зима. В същото време трябва да е достатъчно непретенциозна, за да натоварим чифт лопати, няколко кофи, четири торби цимент и каквото още ни се изпречи на пътя, без да се притесняваме, че ще изцапаме скъпоценния интериор.

Решено е, трябва ни пикап. А защо не Mitsubishi L200? Защото ние точно един такъв изпробвахме, ето и впечатленията ни.

Снимка 471756

Източник: Mitsubishi

РАЗМЕРИ

Mitsubishi L200 е много голям, точно както приляга на един пълноразмерен пикап. Ако го паркираме в малка квартална уличка, изглежда нелепо, а ако се опитаме да го вкараме в подземния паркинг на жилищна сграда, рискуваме да го заклещим. Пробвахме, не е приятно.

Вътре се чувстваме като в камион, заради височината на купето, което прави влизането и излизането доста трудно, освен за доста високи хора. Обаче пък имаме функционална степенка, както и специални дръжки, с чиято помощ да се покатерим вътре. Има известно очарование във всичко това - харесва ни.

Снимка 471750

Източник: Mitsubishi

Размерите създават и проблеми с обзора навън. Ако до нас на светофара спре класически Mini Cooper например, вероятността изобщо да не го забележим е голяма. За паралелно паркиране пък се налага да се доверим на парктроник системата, която визуализира на централния дисплей с колко разстояние разполагаме.

Интериорът е просторен, но не чак толкова, колкото подсказват външните размери, и за това си има причина. Все пак в дължина от близо 5.30 метра инженерите са внедрили пълноразмерно купе с четири врати, два реда седалки и място за петима, както и огромно товарно пространство отзад.

Снимка 471754

Източник: Mitsubishi

Тънкият момент с пикапите е, че те само се преструват на стандартен автомобил. Истината е, че нито се държат на пътя като такъв, нито са толкова функционални, ако се опитаме да ги извадим от комфортната им зона.

Добрата новина е, че именно това са причините да са толкова добри в проходимостта и практичността, когато имаме ранчо, строителна фирма, ферма или просто живеем в отдалечен планински район.

КОНЦЕПЦИЯ

Открай време знаем, че най-проходимите машини са базирани на шаси.

Снимка 471751

Източник: Mitsubishi

На практика това означава, че цялото купе е монтирано с болтове върху голяма H-образна рамка, а не както при почти всички модерни автомобили, които са базирани на самоносеща конструкция - купето и шасито са една цяла ламаринена черупка.

Преимуществото на шасито се крие в това, че то е много по-издръжливо на усукване, което го прави доста подходящо за тежък офроуд, разбира се в комбинация с истинско 4х4 задвижване с възможност за блокиране на диференциала.

Снимка 471752

Източник: Mitsubishi

Mitsubishi L200 има всичко това, което го прави един от малкото наистина способни 4х4 автомобили на пазара. Казано с по-прости думи, това означава, че може да минем практически навсякъде.

Недостатъкът на концепцията с шаси е, че при шофиране през неравности, легнали полицаи и обикновени дупки, вътре не е особено комфортно. Именно устойчивостта на усукване кара купето да се чувства "нервно", а вътре да сме подложени на малки, но досадни вибрации и трептения.

Снимка 471755

Източник: Mitsubishi

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

  • Модификация: 2.2 DI-D
  • Работен обем: 2268 куб. см.
  • Мощност: 150 к.с.
  • Въртящ момент: 400 Нм
  • Максимална скорост: 174 км/ч
  • Среден разход: 7.8 л/100 км
  • Трансмисия: 6-степенна автоматична
  • Базова цена: 62 990 лв.

Моделът се продава само с един двигател - 2.2-литров турбодизел с мощност с мощност 150 конски сили. Но заради големия въртящ момент от 400 Нм той успява да се справи доста добре със задачата да премества в пространството, тежащото над два тона купе.

Освен това, ценните нютон-метри ни позволяват да закачим отзад каквото пожелаем - от платформа за кола през каравана, до допълнително ремарке - ако ни се наложи да превозваме естествен тор за новата ни оранжерия и не искаме да изцапаме каросерията на лъскавия L200.

ВЪЗМОЖНОСТИ

Трябва да признаем, че Mitsubishi L200 не е никак мултифункционален, но това е може би най-голямата му добродетел. Той може едно нещо, но го може перфектно - да работи.

Груб, чаровен и много работлив - L200 може да ни бъде верен другар в случай на зомби апокалипсис или да дърпа караваната всяка година до морето и обратно, и обратно, и обратно. Супер е и ако често правим тежки ремонти - никога повече няма да ни се наложи да плащаме на фирма за извозването на строителни отпадъци. Супер, нали?

Снимка 471748

Източник: Mitsubishi

От друга страна обаче, не е никак добър за градското или дори асфалтовото ежедневие. Не е и от най-комфортните автомобили за това приложение.

  • Може да: бъде перфектният съучастник за приключения
  • Не може да: се ползва за градски автомобил
  • Липсва му: малко комфорт

Въпреки че се води лекотоварен автомобил, моделът на практика няма затворен багажник, така че на светофар част от покупките може да изчезнат, а в огледалото да видим отдалечаващо се бързо момче, на което преди малко сме отказали да ни измие предния прозорец. Разбира се, от Mitsubishi предлагат варианти за покриване на товарната площ, може и да сложим дребните покупки на задната седалка.

Но пак въпросът с осигуряването на товара остава отворен. Да си представим, че сме купили чувал с картофи. В нормален автомобил просто ще го пъхнем в багажника и ще потеглим, но не и тук. Трябва да отворим задния капак, да дръпнем щората, за която сме доплатили, да натоварим чувала, да се покатерим отзад и да го вържем с нещо, за да не станат картофите на сурово пюре, докато се приберем.

Снимка 471749

Източник: Mitsubishi

И все пак, Mitsubishi L200 е създаден за сериозна работа, не за лигавщини. Той дава чувство на недосегаемост, което само един грубоват и мъжкарски пикап може. Дупките вече не са ни проблем, снегът, пясъкът, калта също.

Това е машина, с която крайната ни цел е гарантирана. И всичко това, без да жертваме нищо, с което така удобно сме свикнали - кожен салон, системи за сигурност, тъчскрийн дисплей, добър разход на гориво и абсолютно достатъчна максимална скорост от около 170 км/ч.

Оформяме документите и заминаваме да живеем на село. Сега е моментът - по ред причини.