Новият модел на Mercedes C-Class дебютира на българския пазар. Отвън дизайнът естествено продължава това, което всички видяхме в последната лимузина S-Class, като пропорциите следват класическото разбиране за компактен седан.

Моделът е пораснал леко на размери - спрямо предишното поколение на C-Class, като основните иновации са концентрирани не в екстериорния дизайн, а вътре в кабината. Неин дигитален център вече е голям вертикално разположен дисплей, от който се управляват всички системи, и който е едва доловимо обърнат към шофьора.

Зад волана пък има втори голям дисплей, който визуализира информацията от всички уреди. Друга голяма разлика е конструкцията на облегалките на предните седалки, които вече са доста по елегантни и имат нестандартен подглавник. 

Но дизайнерският език не е единственото, по което новият C-Class си прилича с голямата S-ка.

Снимка 536421

Източник: Mercedes-Benz

Въпреки че е позициониран два класа надолу, новата машина на Mercedes е оборудвана с част от технологиите на върховата лимузина. Навигационната система вече има добавена реалност и възможност за следене на трафика в реално време, а в мултимедийната система има вграден изкуствен интелект.

Новата система, която от Mercedes наричат MBUX, осигурява кристални изображения с висока резолюция, а вграденият в нея изкуствен интелект се грижи да изследва нашите навици и поведение, за да се адаптира спрямо начина ни на шофиране и конкретните ни нужди.

Технологията засича автоматично наличието и броя на пътниците, като разпознава и обработва гласови команди, нагаждайки се според акцента и персоналните ни говорни специфики. Идеята на изкуственият интелект тук е колата да ни разбира много по-лесно и бързо, и да се самообучава с времето.

Снимка 536416

Източник: Mercedes-Benz

MBUX разпознава и биометрични данни, за да е сигурна, че служи на правилния човек. Това се случва посредством скенер за пръстови отпечатъци, разположен под централния дисплей, с помощта на който всеки от редовните пътници може да получи достъп до персонализирани функции.

Системата може да се обновява безжично, което е доста добра новина, защото така ще знаем, че винаги имаме на разположение последните нововъведения, без да ни се налага да посещаваме дилър на марката.

Снимка 536424

Източник: Mercedes-Benz

Новият Mercedes C-Class може да бъде поръчан с бензинови и дизелови двигатели, всеки от които е оборудван с вграден между двигателя и скоростната кутия стартер-генератор с 48-волтова електрическа система. Той добавя към мощността допълнителните 20 к.с. и подобрява динамиката на колата. Така модификацията Mercedes C 200 има 204 к.с. от бензиновия двигател и 20 к.с. от стартер-генератора.

Снимка 536423

Източник: Mercedes-Benz

Друго интересно нововъведение е наличието на задни завиващи колела. Разбира се, при тях отклонението е минимално - 2.5 градуса, но то е достатъчно, за да подобри значително радиуса на завой. Казано с по-прости думи, това означава, че дългата 4.8 метра кола е станала по-маневрена и удобна за шофиране в тесни пространства.