Хората сме така устроени, че винаги да има някаква наглед непостижима цел, която да преследваме неуморно, докато не я осъществим.

Nissan - Qashqai, Juke и Leaf, какви са плановете на компанията за бъдещето

3 милиарда инвестиция за Nissan и нови версии на Qashqai и Juke

Ето какво крие бъдещето за компанията

Като например да се измине цялото разстояние от единия полюс на планетата до другия с кола. Крис и Джули Рамзи са си поставили точно тази цел и са я постигнали. Като още по-впечатляващото е, че са го направили с електромобил.

През март семейството стартира пътуването си от Северния полюс с с електрическия Nissan Ariya и девет месеца по-късно успя да достигне до крайната си цел на Южния полюс. Шотландската двойка обаче е модифицирала електромобила с помощта на Arctic Trucks, които са специалисти в това да подготвят автомобили за най-тежките условия на земята, пише Electrek.

Идеята им да се спрат на електромобил за пътуването е била да докажат, че дизеловите машини, които се използват за експедиции в Антарктика, могат да бъдат заменени. Най-осезаемата промяна по Nissan Ariya, която Крис и Джули са направили, е била да ѝ сложат много по-големи гуми. Нещо, което е изисквало сериозна модификация в калниците.

Задвижването, окачването и скоростната кутия обаче не са били променяни за целите на пътуването. В крайна сметка, двойката е успяла да пропътува всички над 27 000 км от Северния полюс до Южния за девет месеца.

Първоначалният план е бил към колата да бъде прикрепено ремарке със специална вятърна мелница в него, за да може да бъде използван вятъра за зареждане на електромобила, когато е паркиран. Но това не се е получило, защото ремаркето не е било съвместимо с пътищата там.

В частта от пътуването, обхванала Антарктика, семейство Рамзи са използвали соларни панели за зареждането на електромобила. Но са използвали и генератори, когато метеорологичните условия не са били на тяхна страна.

Освен това, заради модификациите Nissan Ariya е загубила значителна част от пробега си. От над 430 км той е спаднал между 240 и 320 км. А посланието на семейство Рамзи е, че щом те могат да прекосят цялото това разстояние от единия полюс до другия с електромобил с намален пробег, значи повечето хора нямат нужда по-голям пробег на електромобилите си.

Nissan Leaf - какво знаем за преобразяването на модела и кога да го очакваме

Голямото преобразяване на Nissan Leaf

Тотално различна като дизайн генерация догодина

Пътуването им през Северна Америка е протекло добре заради изградената инфраструктура за зареждане на електромобили. През Южна Америка обаче е било малко по-сложно. На Южния полюс, където температурите са падали до -30 градуса по Целзий, семейството е трябвало да затрупва Ariya-та със сняг, за да предпази батерията от вятъра през нощта и сигурно замръзване.