От края на месец февруари в английската столица влязоха в сила нови правила, засягащи пряко продуктите, които се рекламират в мрежата на градския транспорт. Всеки ден милиони хора използват метро и автобуси, което прави рекламите пана по спирките и в превозните средства и по-успешен начин за промотиране от телевизионните клипове.

Именно по тази причина кметът на Лондон Садик Хан взе решението да забрани рекламирането на вредни храни в метрото, автобусите, трамваите и дори по някои пътища и в такситата. Мярката вече е в сила и много пана се подменят с други, на които хамбургерите са заменени от салати например.

Снимка 410291

Източник: iStock

Целта на тази кампания е да промотира здравословния начин на живот, а акцентът е върху младите жители на града. Именно при тях процентът на затлъстелите расте драстично през последните години и явно са необходими драстични мерки като тази, за да се постигне известен ефект.

82% от жителите на Лондон одобряват кампанията, а останалите се съмняват, че хората ще спрат да ядат това, което вече не се рекламира. Един от най-върлите врагове на нездравословната храна - Джейми Оливър, също даде своето одобрение за кампанията в Лондон, пише BBC.

Снимка 410293

Източник: iStock

Според шеф-готвача, това е важна крачка в посока борба със затлъстяването сред децата и поставянето на тяхното здраве преди печалбите на компаниите. Самият той организира образователни кампании в училищата, с които информира децата за това, че не всичко, което им е вкусно, е и полезно. Дори обратното.

Децата са много податливи на рекламни послания и когато навсякъде виждат пана с вредни храни и напитки, логично е да посягат към тях. Според изследване по темата, хората, които виждат реклами на вредни храни всеки ден, са два пъти по-склонни на затлъстяване.

Junk food, чаят, витамините и как да се прочистим от токсините

Как да изхвърлим токсините от тялото си

С няколко прости стъпки

Компаниите, които предлагат предимно храни, влизащи в графата "вредни", ще могат все пак да намерят своето място върху рекламните пана, но представяйки само по-здравословни алтернативи или продукти. А само времето ще покаже дали тази промяна ще доведе до спад в консумирането на junk food, каквато е целта.