Култовият руски джип Lada Niva е в продажба от 1977 година. Но докато в историята на автомобилостроенето има и други подобни дълголетници, интересното тук е, че за всички тези години той така и не претърпява драстични промени.

Руската машина винаги е разчитала на малки 4-цилиндрови двигатели и постоянно 4х4 задвижване и никога не е имала помпозни електронни системи и асистенти за пътна безопасност.

По всичко личи, че това няма да се промени и от новия модел, който ще излезе на пазара през следващата година.

Снимка 457936

Източник: Lada

Визуалните промени са минимални и единственото, което може да се каже е, че новата Niva има вградени в бронята фарове за мъгла. Уау..

Вътре бойната джипка се е сдобила с подобрена климатична система и нов дизайн на въздуховодите на парното за по-ефективно отопление и охлаждане на интериора. Друга "радикална" промяна касае жабката, която вече е по-голяма, а между седалките вече има поставки за чаши и ниша за дребни вещи. Революционно, нали?

По-важното е, че от Lada са проектирали нови седалки, за които твърдят, че са по-удобни от преди и разполагат с "по-надежден механизъм за сгъване". Звучи като признание, че предишният просто е бил некачествен.

Снимка 457934

Източник: Lada

Върхът на технологиите в новата Niva е наличието на отопление на седалките и електрически стъкла.

Снимка 457935

Източник: Lada

Колкото до двигателя, Niva 4x4, както е официалното ново име на модела, продължава да се задвижва от 1.7-литров атмосферен бензинов двигател с 83 к.с. Задвижващи, разбира се, са и четирите колела, а скоростната кутия е ръчна и има само пет предавки. Ускорението от 0 до 100 км/ч е стряскащите за ХХI век 17 секунди, а максималната скорост е 142 км/ч.

Снимка 457933

Източник: Lada

Толкова. Или както гласеше онзи виц за Lada - "Съвършенството не търпи промяна".