Ежегодно по това време на година излиза The TÜV-Report, в който немската компания за контрол на качеството споделя кои са били най-често дефектиращите автомобили през изминалата година.

"Не съм сигурен дали Tesla ще съществува след 10 години" - мрачната прогноза на Карлос Таварес

"Не съм сигурен дали Tesla ще съществува след 10 години" - мрачната прогноза на Карлос Таварес

Бившият изпълнителен директор на Stellantis смята, че Мъск ще напусне автомобилния сектор

И се оказва, че и тази година няма изненада в това коя марка и модел заема първото място. The 2026 TÜV-Report обхваща годишни прегледи за техническа изправност на над 9 милиона превозни средства в Германия. За периода между юли 2024 г. и юни 2025 г.

Резултатите показват, че при автомобилите, които са на между две и три години, най-често неизправности се регистрират при Tesla.  Model 3, който бе на първо място предните две години, сега го отстъпва.

Неговият процент на дефекти е 13.1%, което означава, че една на всеки 7.6 коли не покрива тестовете за безопасност и се налага да ги повтори.

Но тази година на първо място е друг модел на Tesla - Model Y. Неговият процент на дефектиране е цели 17.3%. Това е и най-лошият резултат в The TÜV-Report през последните 10 години, пише Carscoops.

Най-чести дефекти Model Y дава окачването, спирачната система и светлините. При електромобилите най-нисък процент на дефекти дава Mini Cooper SE във възрастовата група между две и три години.

Ютюбърът, който можеше да спечели почти 1 милион, но си поръча Tesla Roadster

Ютюбърът, който можеше да спечели почти 1 милион, но си поръча Tesla Roadster

Автомобилът все още не е видял бял свят

Големият победил, който е давал най-малко дефекти, пък е Mazda 2 с едва 2.9%. Ето и кои са другите победители в останалите възрастови категории.

  • 4-5 години: VW Golf Sportsvan, VW T-Roc

  • 6-7 години: VW T-Roc

  • 8-9 години: Mazda CX-3

  • 10-11 години: Mercedes B-Class

  • 12-13 години: VW Touareg

И ако тези модели са отчели най-малък процент дефекти в категориите си, то същото не може да каже Dacia Duster. Моделът се оказва с най-висок процент на дефекти в цели две категории - в 6-7 години и 10-11 години.