Audi RS3 е от моделите, които се купуват от хора, държащи на висока мощност и спортно усещане в своя автомобил. Интересна подробност е, че в Европа и Щатите моделът има различна мощност, въпреки че ползва един и същи 2.5-литров турбо бензинов двигател - съответно 394 к.с. и 401 к.с.
От Audi все пак пуснаха в Европа специалната серия RS3 Performance Edition, която наваксва загубените 7 к.с., а максималният въртящ момент от 500 Нм е еднакъв и в двете версии.
Както знаем обаче, жаждата за още "коне" е нестихваща, така че не е изключено да станем свидетели и на още по-мощен вариант, пише Autocar.
Източник: Audi
Пред специализираното британско издание, шефът на Audi Sport - Себастиан Грамс - дава да се разбере, че 5-цилиндровият двигател на RS3 има ресурс за още по-голяма мощност, при това без така популярната в момента електрификация.
"Все още има време за това. Направихме RS3 Performance Edition, който е по-бърз, по-мощен, има състезателни седалки и спортни настройки. В бъдеще обаче ще направим колите ни още по-вълнуващи дори и от това."
Източник: Audi
Все още предстои да видим дали в Audi са решили да "надцакат" основните си конкуренти от Mercedes и техните AMG 45 машини в компактния клас. Припомняме, че те разполагат с малко по-висока мощност от 416 к.с.
Ако все пак се стигне до по-мощна версия на 5-цилиндровия мотор на Audi, най-вероятно той ще бъде монтиран именно в RS3, понеже другият основен кандидат - двувратото купе TT - ще бъде спрян от производство.
Източник: Audi
Въпросният двигател вече съществува в по-потентен вид и се използва от спортното купе Donkervoort D8 GTO F22, което разполага с 493 к.с.
Холандската компания купува двигатели от Audi, след което ги модифицира за собствените си нужди. Такъв голям скок в мощността вероятно няма да се състои на борда на RS3, но идва да покаже, че емблематичния TFSI мотор е способен на много.
Каквото и да се случи, то трябва да е факт в идните три години, защото Audi обяви, че от 2026 г. ще пуска на пазара само и единствено електромобили.