След като Audi обнови модели като A5, Q5 и електрическите A6 и Q6 E-Tron сега идва ред на по-малките модели от гамата на немците.

RS e-tron GT Performance е най-мощната кола на Audi

RS e-tron GT Performance е най-мощната кола на Audi

Ето и колко струва тази "бегачка"

А именно Audi Q3, който получава осезаеми промени както отвън, така и в интериора, правейки модела да изглежда по-съвременен.

Бърз поглед отвън

Дизайнът на новото Q3 изглежда по-емоционален, за което роля има широката предна решетка, която немците са нарекли Singleframe. 

За първи път в Q3 Matrix LED фаровете са с микро LED модул, който трябва да осигури още по-добра осветеност на пътя. Дневните LED светлини пък са с технология, която се състои от 23 сегмента от всяка страна.

Audi Q3

Източник: Audi

Audi Q3

По-агресивният дизайнерски език трябва да осигури ефективен въздушен поток около предната част на колата. Под въпросната Singleframe решетка е разположен въздухозаборник, където се намират и сензорите на системата за подпомагане при паркиране.

Сензорите за подпомагане на водача пък са инсталирани зад четирите пръстена на отличителната емблема. Задните светлини са двукомпонентни, а отделена от тях е тясна светлинна лента, която минава по цялата широчина на автомобила. Дифузьорът е интегриран в повдигнатата броня.

Audi Q3

Източник: Audi

Audi Q3

Колкото до гумите, те варират от 17 до 20 цола. От Audi казват, че са помислили сериозно за аеродинамиката и акустиката на автомобила, така че и двете са осезаемо подобрени.

Бърз поглед отвътре

Прави впечатление, че интериорът е изчистен, а функционалността му - подобрена. Audi пренася Digital Stage от луксозния клас в компактния сегмент и така виждаме панорамен дисплей с 11.9-инчов инструментален клъстер и 12.8-инчов сензорен екран с извит дизайн, ориентиран към водача. Наличен е и head-up дисплей.

Audi Q3

Източник: Audi

Audi Q3

Информационно-развлекателната система работи, разбира се, с Android Automotive, а приложения от трети страни са достъпни през Audi Application Store.

На волана са поставени нови контроли, които според Audi освобождават място за съхранение в централната конзола. Така например зад него намираме две нови лостчета. Дясното служи за превключване на предавките, а лявото контролира светлините и чистачките на предното стъкло.

Audi Q3

Източник: Audi

Audi Q3

За първи път в компактния сегмент на марката може да се поръчат и акустични предни странични стъкла. Освободеното от скоростния лост място е използвано, за да се интегрират поставки за чаши и индуктивна зарядна станция за смартфон с охлаждане.

Новото Audi Q3 е снабдено и с обучаващ се гласов асистент, който е подобрен с изкуствен интелект. Багажникът разполага с обем от 488 литра, при сгъната задна седалка - 1386 литра. Audi Q3 може да тегли до малко над 2 тона.

Задвижванията

Базовият модел на Audi Q3 е Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, който съчетава 1.5-литров четирицилиндров бензинов двигател с мощност 150 к.с. с мека хибридна система и стандартна седемстепенна S tronic трансмисия.

Audi Q3

Източник: Audi

Audi Q3

Audi Q3 SUV TFSI quattro 195 kW е с quattro задвижване. Той съчетава 2.0-литров четирицилиндров двигател със седемстепенна S tronic трансмисия, 265 к.с. мощност и 400 Нм въртящ момент, предаван към четирите колела.

Audi Q3 SUV TDI 110 kW е дизеловата версия, задвижвана от 2.0-литров четирицилиндров двигател с предно предаване със седемстепенна S tronic трансмисия и мощност от 150 к.с.

Audi Q3

Източник: Audi

Audi Q3

Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW е plug-in хибридната версия, която съчетава 1.5-литров двигател с електрическия двигател (85 kW и 330 Nm въртящ момент). Цялата система осигурява мощност от 272 к.с. и 400 Нм системен въртящ момент. Батерията е 25.7 кВтч, която на хартия трябва да осигури до 119 километра електрически пробег.

Наличност и цени

Третото поколение на Audi Q3 ще бъде пуснато на пазара този октомври, като ще е налично за поръчки през лятото. Стартовата цена на базовия модел в Германия е 44 600 евро. Тепърва очакваме да разберем и колко ще струват версиите в България.