Есента може да е тук, но това не ни отказва от пътуванията, защото именно сега е сезонът на изгодните полети до близки, европейски дестинации. Но сега е и сезонът на вирусите, грипа и ковид и е добре да знаем как да избегнем варианта да слезем от самолета без някоя нежелана екстра и да прекараме следващите дни болни. 

6 неща, които не бива да правим при турбуленция в самолет

6 неща, които не бива да правим при турбуленция в самолет

За да не превърнем преживяването в още по-неприятно

За да ни помогне да избегнем това неприятен сценарий, стюардеса на дълги полети дава своите най-полезни съвети в Reddit, цитирана от Euronews.

И най-важното, което тя има да ни каже, е никога да не използваме джобовете на гърба на предната седалка, защото боклуците от тях може да се премахват, но никога не се почистват щателно, което ги прави развъдник за вируси и зарази, които да се прехвърлят и върху нашите вещи. Особено с навика на някои хора да си оставят там дъвкани дъвки или носни кърпички, в които са си издухали носа, тези джобове в повечето случаи дават положителен резултат при проби за бактерии, мухъл и ешерихия коли.

Снимка 687064

Източник: iStock

По същата причина е добре да избягваме и да четем списанията, оставени в джоба, както и да използваме таблите за храни и напитки. Облегалките на седалките пък са пълни със стафилококи, ешерихия коли и хемолитични бактерии, които могат да ни разболеят.

А решението на всичко това е просто да почистваме и дезинфекцираме ръцете си щателно. Ако сме силно притеснени, когато чуем някой да киха или кашля, можем, разбира се, да носим и добре познатите маски, с които свикнахме по време на ковид пандемията.

Оказва се, че рециклираният въздух в кабината на самолета всъщност не е чак толкова голям развъдник на батерии и вируси, както смятаме. Причината е, че от една страна седалките на пътниците действат като физическа бариера помежду им. Освен това въздушният поток е от горе надолу, а не по дължината на кабината.

E9X - електрическият самолет, който минава 900 км с едно зареждане

E9X - електрическият самолет, който минава 900 км с едно зареждане

Бъдещето е все по-близо

А от друга - той се освежава около 20 до 30 пъти на час, което е двойно повече, отколкото в повечето офис сгради с централна климатизация. Няма как да пропуснем и инсталираните HEPA филтри, които прочистват в голяма степен. Така че вероятността да се заразим на борда на самолета всъщност може да се сравни с тази при посещение на търговски център или работа в офис с много колеги наблизо.