Усилията на все повече големи компании през последните години са свързани с намаляване на вредния отпечатък, който оставят върху планетата. И не говорим само за оптимизиране на работния и производствен процес, но и за редуциране на боклука от употребата на техните продукти.

Досега сякаш алкохолните производители не са попадали в графата с най-големите замърсители, но една компания ни показа, че има още какво да се желае и са възможни стъпки в правилната посока.

От пролетта на следващата година уискито Johnnie Walker ще се продава в хартиени бутилки. Това съобщиха от гиганта Diageo, който притежава компанията, основана точно преди два века - през 1820 г.

Снимка 488148

Източник: Facebook / Rasmus Just

Разбира се, най-интересният въпрос е от какво точно ще са направени новите опаковки на алкохолната напитка и дали ще са достатъчно устойчиви за целта.

Материалът, който ще се използва, е дървесна маса. Под голямо налягане тя ще придобива желаната форма, а след това ще се втвърдява в уреди, подобни на микровълнови фурни.

От вътрешната страна ще се нанася специално покритие, което няма да бъде пластмасово и по никакъв начин няма да оказва влияние на вкуса и мириса на алкохолната напитка. Иновативната бутилка е 100% рециклируема и това е основната идея - да не отиват на боклука, а да може да живее втори живот.

Снимка 488147

Източник: Facebook / Federico Sette

Производството на новите шишета на Johnnie Walker е възложено на компанията Pulpex, която вече създава екологични и рециклируеми опаковки за гиганти като Unilever и PepsiCo.

Така ще се спести много енергия, която е необходима за захранване на стъклените пещи, както и въглеродни емисии, които се отделят при топенето на суровините за производството на традиционните стъклени бутилки, пише BBC.

Големите компании са подложени на все по-голям натиск с цел намаляване на използването на пластмаса в опаковките на продуктите си. Само през 2018 г. само в Европа са използвани 8.2 тона пластмаса за пакетиране на храни и напитки.

Avantium, замърсяването и пластмасата на растителна основа, която се разгражда за една година

Пластмасата, която се разгражда за една година

Борбата със замърсяването продъжава

Затова и много търсят алтернативни суровини. В новата бутилка на Johnnie Walker например няма да има нито 1% пластмаса. Само от Coca Cola засега са категорични, че няма да премахнат бутилките за еднократна употреба, просто защото техните потребители си ги искат.