Всяко малко и пораснало момче не би отказало да покара Ferrari, а какво остава да притежава едно в гаража си. Просто защото марката се свързва не само със спортно и футуристично усещане, но и с богатата си история.
Легендарният Енцо Ферари поставя началото на Ferrari през далечната 1939 г., като за тези години от заводите им са излезли не един и два спортни автомобила, след които всички на улицата се обръщат.
Приживе самият Енцо държи всичко под контрол, но се запитахме кое ли е последното Ferrari, което самият той е одобрил. Оказва се, че отговор на този въпрос, разбира се, има.
Източник: Ferrari
Последният автомобил на Ferrari, който е произведен със съгласието и одобрението на Енцо Ферари е F40. И както подсказва името на модела, той е бил проектиран по случай 40-годишнина на компанията. В началото плановете са били да бъдат произведени само 400 автомобила, но в крайна сметка бройката нараства на 1311.
Ferrari F40 започва да се произвежда през 1987 г., като само година по-късно умира и Енцо Ферари, като по този начин именно този модел се превръща в последния одобрен лично от него. С F40 италианците записват нова глава в историята си, използвайки по-леки материали, за да направят така, че колата да тежи само 1100 кг.
Източник: Ferrari
Благодарение на усъвършенстваната си аеродинамика, без проблем може да вдигне до 320 км/ч, като за това постижение заслуга има, разбира се, и 2.9-литровият V8 двигател с двойно турбо.
Източник: Ferrari
Интересното е, че според Ferrari легендарният F40 се е предлагал и с несинхронизирана състезателна скоростна кутия, която да накара шофьора да се чувства като на пистата. Но не е и голяма изненада, че повечето купувачи по онова време са се спирали на петстепенната изцяло синхронизирана механична трансмисия.
Вече споменахме теглото на Ferrari F40, което е впечатляващо за спортен автомобил, а интересното е, че за да тежи толкова малко, са премахнати някои "излишни" неща от интериора. В него няма нищо луксозно и напудрено. Като например шумоизолация и тапицерия на вратите просто липсват. Няма, разбира се, и електрически стъкла, като те се свалят по добрия стар начин - ръчно. Всичко в името на ускорението и преживяване като никое друго.
Източник: Ferrari
На ускорението могат да завидят много автомобили и днес, защото на Ferrari F40 са му трябвало само 4.1 секунди, за да "излети" от място до 100 км/ч. Ермано Бонфилиоли, който през 80-те години е оглавявал специалните проекти на Ferrari, казва в свое интервю, че са постигнали подвиг с F40.
Според казаното от него, той и екипът му са разработили шасито и каросерията за само 13 месеца. А това е нещо, върху което дори днес се работи с години, пише Top Gear. Колкото до цената, според Ferrari Lake Forest, един от официалните дилъри на марката в САЩ, през 1987 г. F40 е струвала 399 150 долара.
А сега, 37 години по-късно, това легендарно Ferrari не само, че не се е обезценило, но и е станало дори по-скъпо, като говорим за цена надхвърляща 1 милион долара.