Преди около седмица Facebook разкри, че работи съвместно с Ray-Ban и Oakley по създаването на модерни AR очила. Ето така компанията ни припомни отново, че виртуалната и добавената реалност са неизменна част от бъдещето.

Facebook, Ray-Ban, Oakley и AR очилата Orion, които ще заместят смартфоните

Върху какво работят Facebook, Ray-Ban и Oakley

Задава се нова ера за социалната мрежа

Вчера, 25 септември, по време на конференцията Oculus Connect 6, дъщерната на Facebook компания Facebook Reality Labs (FRL) допълни тази картина, разкривайки как точно ще изглежда това бъдеще.

Директорът на FRL - Майкъл Абраш, завзе сцената на събитието, за да ни покаже технологиите, върху които той и хората му работят през последните години.

По думите на Абраш, виртуалната реалност "ще се превърне в най-мощната и креативна среда за човешко сътрудничество, която някога е съществувала".

За да се случи това, FRL работи в две основни направления - създаването на напълно реалистични аватари, отговарящи изцяло на образите на потребителите, и създаването на реалистична виртуална среда, която хората ще могат да споделят.

По отношение на аватарите, които FRL нарича Codec Avatars, напредъкът е доста сериозен, като вече има готова технология, възпроизвеждаща човек в цял ръст. Към днешна дата се работи усилено върху мимиките и движенията на аватарите, за да се създаде картина, неразличима от реалността.

Що се отнася до виртуалната среда, FRL вече разполага с технология, която създава изключително детайлни виртуални пространства въз основа на информация, получена от физически стаи, зали и помещения.

Според Абраш VR технологията все още набира скорост, но в някакъв момент ще се превърне в по-значима за нас, отколкото са компютрите и лаптопите в днешно време.

Това обаче ще се случи в "идните десетилетия", тъй като все още има много аспекти на новата технология, които трябва да бъдат усъвършенствани.