От доста време Facebook налива десетки милиони в разработването на VR/AR технологии с идеята да стартира една изцяло нова ера и да промени начина, по който боравим със социалната мрежа.
Марк Зукърбърг и колегите му неведнъж са правили демонстрации на подобни технологии в начален стадий на развитие, които биха ни позволили да общуваме с приятелите си в изцяло виртуална среда чрез специални очила.
Тази седмица от CNBC съобщиха, че компанията продължава усилено да развива AR/VR системите си и наскоро дори е подписала договор с Luxottica - компанията, която държи марките за очила Ray-Ban и Oakley.
Източник: GettyImages
Facebook вече разполага с VR oчила в лицето на Oculus
Продуктът на съвместната им дейност се нарича Оrion Ray-Ban AR и представлява очила, които са толкова мултифункционални, че могат да изпълняват всичко, което към днешна дата правят смартфоните.
Чрез тях ще можем да правим обаждания, да щракваме снимки, да постваме във Facebook, да получаваме известия и т.м. директно пред очите си.
Към момента Facebook и Luxottica работят по по-базов модел на име Stella, който ще излезе на пазара през следващите две години.
По-сложният и способен модел Orion ще е появи малко по-късно в периода 2023-2025 г.