Пазарът на презервативи в световен мащаб се равнява на около осем милиарда долара годишно. А преди четири години двама немски предприемачи решават да намерят своето място в него, създавайки веган презервативи.

В традиционните контрацептиви се съдържа животинският протеин касеин, добиван от млякото на бозайниците. Използва се за омекотяване на латекса, който се извлича от каучукови дървета.

Именно той не присъства в състава на презервативите Eihnorn (еднорог на немски), където е заменен с натурален лубрикант на растителна основа. Освен това, предприемачите се снабдяват с каучук от малки тайландски стопанства, защото големите плантации в световен мащаб водят до сериозно обезлесяване в някои региони.

Снимка 456968

Източник: Facebook / einhorn

За изненада на мнозина, продуктът намира широка публика и за четири години успява да достигне приходи от над пет милиона евро годишно. Началният капитал за стартиране на бизнеса - над 110 хиляди долара, успяват да съберат бързо с идеята за устойчив веган продукт, който е с мисъл за природата.

И така Eihnorn се превръща в необходимата алтернатива на щанда с презервативите, където разнообразието се свежда до размери и вкусове, но не и до наличие или отсъствие на животински протеин. А за все повече хора това изглежда важно, въпреки че мнозина никога не са се замисляли за състава на този продукт, пише BBC.

Снимка 456966

Източник: Facebook / einhorn

По-голяма част от купувачите на веган презервативите са на възраст между 20 и 40 години. Също така предимно жени посягат към интересните опаковки, които ни спестяват познатия срам, когато добавим традиционната кутийка към останалите си покупки в супера. А опаковката на Eihnorn е и от 100% рециклируема хартия, което е допълнителен бонус.

Аржентина, презервативите и защо сексът се превърнал в скъпо удоволствие

На аржентинците сексът им излиза скъпо

Ето и къде им е проблемът

За миналата година са продадени четири милиона и половина веган презервативи, които са на цена дори по-ниска от тези на обикновените. Немската марка не е първата, която предлага подобен продукт, но техните конкуренти оперират предимно на американския пазар. А портфолиото на бранда се разширява с дамски превръзки, произведени от 100% органичен памук.