Рано или късно, неизбежното ще се случи - електромобилите ще избутат конвенционалните автомобили с бензинови и дизелови двигатели в ъгъла. Една от компаниите, които със сигурност ще участват активно в промяната, е Citroen.
Още от 1919 г., когато е представен първият им автомобил, Citroen се опитва постоянно да вдига летвата.
Разбира се, през годините компанията е допускала и много грешки, но въпреки тях, както и въпреки десетките трудности, тя продължава развитието си и затвърждава стремежа си да бъде лидер в производството на електромобили. Citroen Ami Cargo е част от този стремеж.
Източник: Citroen
Вероятно част от нас помнят електрическия модел, който бе показан преди две години на изложението в Женева. За тези, които не го помнят, това е миниатюрно автомобилче с максимален пробег от 70 километра и максимална скорост от 45 км/ч.
Може би и заради тези не особено впечатляващи показатели, малко след появата на Ami, интересът към него буквално угасна, което не е останало незабелязано от Citroen. Eто защо сега французите правят втори опит, този път с негова товарна версия.
Тя се казва Ami Cargo и е напълно преработена за новата функция, която трябва да изпълнява. Запазени са обаче външните размери, задвижващата система и окачването.
Източник: Citroen
Трябва да признаем, че е малко странно да видим товарен автомобил, чието купе е едва 2.41 метра дълго, 1.39 метра широко и 1.52 метра високо, но от друга страна това го прави идеален за претъпканите централни улички на европейските градове.
Източник: Citroen
Впечатляващото е, че след пълната трансформация на интериора, същият вече може да побере до 400 литра багаж, което е идеално за сериозен набор от малки куриерски пратки. Разбира се, за да постигнат това, от Citroen са били принудени да премахнат пасажерската седалка. Общата максимална товароносимост на Ami Cargo е 140 кг.
Източник: Citroen
Най-хубавото е, че интериорът е модулен и може да се преобразява според конкретните нужди на съответната фирма.
Така отстрани до шофьора може да се образува нещо като плот, на който той да попълва удобно десетките бланки или дори да хапне нещо набързо, а когато това не е нужно, плотът може да се вдигне и да освободи място за още кашони.
Източник: Citroen
Кой би имал нужда от такива служебни автомобили? Много фирми, които се занимават с доставки и държат на екологията. В голяма част от страните в Европа същите тези фирми ще получат големи данъчни облекчения, така че това прави изборът на Ami Cargo още по-очевиден.
Разбира се, максимален пробег от едва 70 километра не е особено голям и едва ли би бил достатъчен за пълен работен ден в голям град. Но в голям квартал, защо не?
Продажбите ще започнат в началото на юни.