Citroen C5 e емблематичен модел за французите и един от най-продаваните им през годините. Същото може да се каже и за по-голямата му версия - C5 Aircross.

Тест драйв на Citroen e-C4 - когато слушаме разума, а не сърцето

Citroen e-C4 - достатъчно добър във всичко, от което имаме нужда

Електрическото C4 радва повече от адекватно (само да имаше и по-голям багажник)

В началото на седмицата във Франция бе и официално показана втората генерация на Citroen C5 Aircross. Тя ще стъпи на платформата STLA Medium, което означава, че вероятно ще има доста общи неща с предстоящия Jeep Compass, която ползва същата платформа.

И има много нови неща. Така например новият C5 Aircross ще бъде първият сериен автомобил на Citroen, който ще излезе от завода с 20-инчови джанти. Аеродинамиката е била водеща при избора на дизайн на колелата, а перфорираните секции в джантите спомагат за охлаждане на спирачките.

По-големи размери

Не само опционалните 20-инчови джанти са голямата промяна във втората генерация на модела. Citroen C5 Aircross е с дължина от 4652 милиметра, което означава, че е по-дълъг от предшественика си със 150 милиметра.

Citroen C5 Aircross

Източник: Citroen

Citroen C5 Aircross

Ширината на колата е 1902 милиметра, а междуосието също е претърпяло промяна. То вече е с 60 милиметра по-дълго от това на стария C5 Aircross. Цялото това порастване трябва да се усети най-вече на задните места.

Според Citroen пространството за коленете на пътниците е аналогично с това на C5 X и с цели 51 милиметра повече от това при първото поколение на C5 Aircross.

Комфорт и големи екрани

Citroen продължават да залагат на комфорта в автомобилите си твърдят, че в новия C5 Aircross пътниците се радват на удобства и атмосфера, сравними с тези в модерна всекидневна.

Citroen C5 Aircross

Източник: Citroen

Citroen C5 Aircross

Концепцията "Sofa Design", разработена от дизайнерите на Citroën, включва хоризонтално арматурно табло с издължени, ефирни форми, напомнящо мебелите в съвременно холно пространство. Долната част на таблото е покрита с мек материал, който преминава и в облицовките на вратите и седалките. Идеята е да се създаде цялостна комфортна атмосфера в купето.

Не се изненадваме и от факта, че седалките ще са Citroen Advanced Comfort, които трябва да допринесат още повече за комфорта в автомобила. Но това, което прави най-силно впечатление в интериора, е "Waterfall" сензорният екран.

Citroen C5 Aircross

Източник: Citroen

Citroen C5 Aircross

Оказва се, че той е най-големият предлаган някога от марките в групата Stellantis централен HD сензорен екран. Французите казват, че за да постигнат оптимална ергономичност, работата с екрана се улеснява максимално от възможността за докосването му с лакът, опрян на подлакътника.

Дисплеят пред водача с важната за автомобила информация пък стандартно във всички версии ще бъде 10-инчов.

Задвижването

Citroen C5 Aircross Hybrid 145hp Automatic представлява 48V хибирдна система, която обещава да осигури до 950 километра автономен пробег. В градски условия пък би трябвало да ни осигури движение на електричество до 50% от времето.

Тази хибирдна система съчетава 1.2-литров трицилиндров турбодвигател с максимална мощност 136 к.с. и синхронен електродвигател с постоянни магнити и мощност 12 к.с., вграден в новата шестстепенна трансмисия eDCS с два съединителя.

Citroen C5 Aircross

Източник: Citroen

Citroen C5 Aircross

C5 Aircross Hybrid Rechargeable 195 Automatic - тук нещата вече са малко по-сериозни и малко по-мощни. Plug-in хибридната технология на новия C5 Aircross обединява 1.6-литров четирицилиндров турбодвигател с мощност 150 к.с. и електродвигател с 92 кВт (125 к.с.), захранван от акумулаторна батерия с капацитет 21 кВтч.

Системната мощност е 195 к.с., а електромоторът е интегриран в новата седемстепенна автоматична трансмисия eDCS с два съединителя. От Citroen казват, че с този агрегат новият C5 Aircross би могъл да измине около 86 километра на електричесвто в смесен цикъл. В града пък дори над 100 километра. 

Citroen C5 Aircross

Източник: Citroen

Citroen C5 Aircross

От 0 до 100% батерията може да се зареди за 5 часа и 15 минути, ако използваме стенен заряден модул (wallbox) с мощност 7,4 кВт и стандартния бордови заряден модул с мощност 3,7 кВт. Времето за зареждане може да бъде свалено наполовина, ако се използва предлагания като допълнително оборудване вграден заряден модул с мощност 7.4 кВт. Тогава за под три часа батерията трябва да е напълно заредена.

ë-C5 Aircross съвсем резонно е и изцяло електрическата версия на модела. Тя ще разполага с три режима на щофиране - Normal, Eco и Sport. Три нива ще има рекуперативната спирачна система. Термопомпата тук не идва като стандарт, а като допълнително ободурване.

Тест драйв: Новият Citroen C3 е по-модерен, по-комфортен и рядко остава незабелязан

Тест драйв: Новият Citroen C3 е по-модерен, по-комфортен и рядко остава незабелязан

Ето какви са впечатленията ни след два дни шофиране

Батериите са две. С малката 73 кВтч батерия могат да се изминат до 520 км, като мощността в тази версия е 210 к.с. Докато голямата 97 кВтч батерия осигурява до 680 км автономен пробег, докато мощността е 230 к.с.