Бизнес пътуванията са част от ангажиментите на практикуващите все повече професии. Да ни пратят на конференция или обучение в чужбина може да ни звучи страхотно, но не и ако цялата ни програма е запълнена и не ни остане малко време за почивка.
Тенденцията в последните години обаче е пътуванията по работа да се съчетават с удоволствието да разгледаме мястото, на което са ни пратили, за още ден-два след като приключим служебните ангажименти. Тази практика е позната като blaisure (business+leuisure - бизнес и удоволствие).
Източник: iStock
Вероятно ни се е случвало на летището да ни питат дали пътуваме по работа, или за удоволствие. И няма нищо притеснително в това дa не можем да дадем един отговор, защото и двата са верни.
Според изследвания на туристически организации, bleisure пътуванията най-често продължават по една седмица, а от тази възможност се възползват предимно младите служители на големи компании. За много милениали пътуванията са не просто начин на живот, а истинска цел в живота, в която инвестират голяма част от финансите си.
Източник: iStock
Именно по тази причина за тях няма по-добър стимул от предоставената им възможност да съчетаят работата с удоволствието. За сметка на фирмата, разбира се. Най-често пътуващите имат един ден бонус, преди да трябват да отпътуват към дома.
Септември и октомври са определени като най-популярните месеци за bleisure пътувания. Засега тенденцията е разпространена най-вече в САЩ и азиатските страни, въпреки че започва да навлиза и в Европa. Най-често прибягват до тази практика компаниите от технологичния и финансов сектор, като залагат предимно на Airbnb настаняване, а не на хотели, пише QZ.