Куентин Тарантино несъмнено е един от най-великите режисьори на нашето време. Но освен че е работил по награждавани с "Оскар" филми, той следи изкъсо и заглавията на свои колеги, като дори прави и свой личен списък с любимите си десет.
През годините режисьорът е споделял класацията си, като последно бе разкрил, че според него най-добрият филм на 2010-те е "Социалната мрежа" на Дейвид Финчър. Сега обаче, пет години по-късно, абсолютният фаворит на Куентин Тарантино се оказва друг.
По време на гостуването си в подкаста The Bret Easton Ellis режисьорът обяви "Блек Хоук" на Ридли Скот за най-добрия филм на XXI век. По думите му режисьорското майсторство на неговия колега е "отвъд изключително".
Куентин Тарантино издава, че филмът му е харесал още първия път, когато го е гледал, но след това го е изгледал още няколко пъти.
"... мисля, че е шедьовър и едно от нещата, които толкова много обичам в него, е, че това е единственият филм, който наистина се стреми изцяло към целта, визуалния ефект и усещането като "Апокалипсис сега" и мисля, че го постига. Поддържа интензивността в продължение на 2 часа и 45 минути, или колкото и да е, и го гледах отново наскоро, сърцето ми биеше през цялото времетраене на филма. Грабна ме и така и не ме пусна, а не го бях гледал от известно време", допълва още той.
В подкаста режисьорът разкрива и кои са останалите девет филма, които сформират личния му топ 10 за най-добри филми на века.
На второ място той поставя "Играта на играчките 3", като го нарича почти перфектен филм". И издава:
"Тези последни пет минути ми разкъсаха сърцето и ако дори се опитам да опиша края, ще започна да плача и ще се задавя. Просто е забележителен."
Третата позиция в класацията пък е за "Изгубени в превода" на София Копола, а четвъртата - за "Дюнкерк". Изненадващо, но Тарантино казва, че не е харесал военния филм на Кристофър Нолан от първото гледане.
"Това, което сега обичам в него, е, че чувствам, че има истинско майсторство в него и го гледах отново, и отново, и отново", допълва той.
Списъкът на Куентин Тарантино с най-добри филми е допълнен още от "Ще се лее кръв" на Пол Томас Андерсън (пето място), "Зодиак" на Дейвид Финчър (шесто място), "Неудържим" на Тони Скот (седмо място), "Лудия Макс: Пътят на яростта" на Джордж Милър (осмо място), "Шон от мъртвите" на Едгар Райт (девето място) и "Полунощ в Париж" на Уди Алън (десето място).