През януари 2021 г. Renault показа футуристичен концепт, вдъхновен от емблематичния модел Renault 5. Сега ставаме свидетели на нов интригуващ концепт, като този път той носи духа на Renault 4. Проектът се казва Renault 4ever Trophy и бе показан на автомобилното изложение в Париж, пише автомобилното издание Motor1.

Снимка 591613

Източник: Renault

Машината представлява изцяло електрически кросоувър, който сякаш е готов да атакува пустинята в Мароко. Неслучайно казваме Мароко, защото името на прототипа е препратка към благотворителното рали 4L Trophy, което се провежда именно там.

В мероприятието участват единствено автомобили Renault 4, като през следващата година ще се навърши четвърт век от първото състезание. А това от своя страна обяснява и премиерата на новия прототип, който ще е част от празненствата.

Снимка 591609

Източник: Renault

Сърцето на концепта е електромотор с мощност 134 к.с., което не е много, но пък съдейки по външните размери, теглото не би трябвало да е високо. Все пак Renault 4ever Trophy е доста по-голям от класическото Renault 4, от което е вдъхновен.

Новото купе е дълго 4160 мм и е широко 1950 мм, което означава, че серийният вариант би бил позициониран пазарно на мястото на Captur. Джантите са с размер 19 инча и са окомплектовани с гуми 255/55.

Снимка 591608

Източник: Renault

С височината си от 1900 мм, Renault 4ever Trophy предлага солиден пътен просвет и големи арки на калниците. За съжаление от Renault не разкриват интериора на прототипа, но размерите на купето подсказват за приличен простор и място за петима.

Снимка 591611

Източник: Renault

Конструкцията е специално разработена за електрически кросоувър и побира с лекота 42-киловатчасовата батерия, която в случая е разположена в пода между предния и задния мост. Очакваният максимален пробег е около 400 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч би трябвало да отнема по-малко от 9 секунди.

Снимка 591612

Източник: Renault

Прототипът разполага и с интересни екстри, като например индивидуални компресори във всяко едно от колелата, резервна гума на тавана и лопата, но те със сигурност няма да преминат в серийния модел. Същото важи и за карбоновия багажник на покрива, защитните офроуд елементи в долната част, както и всички пластмасови защитни елементи отвън, които карат купето да изглежда мускулесто и атрактивно.

Снимка 591607

Източник: Renault

От Renault обещават серийния модел да се появи след около 3 години.