С всяка изминала година става все по-трудно автомобилните производители да надскачат себе си и да предлагат различен дизайн на моделите си.

Рекордните продажби на Lamborghini през 2022 г. и колко по-добри са те от тези на преките конкуренти при луксозните автомобили

Рекордните продажби на Lamborghini

2022 г. е била изключително успешна, носейки приходи в размер на...

И ако някой си мисли, че да създадеш една обикновена кола, която е на достъпна за много хора цена, е по-лесно, отколкото да се направи един суперавтомобил - греши. Или поне така мисли Андреас Минд, главният дизайнер на Volkswagen.

В началото на година бе обявено, че Минд ще замени досегашния дизайнер на марката Йозеф Кабан. Нещо, което не би трябвало да изглежда кой знае колко голямо предизвикателство, при положение че вече е заемал същата длъжност, но за Bentley.

Е, по думите на Андреас Минд да създава дизайна на Bentley Batur е било много по-лесно, отколкото този на  Volkswagen ID2.all - първата му задача на новия пост. Сторило му се е лесно, защото Batur е широка и ниска кола с дълъг капак, докато ID2.all е точно обратното.

"Все едно да изпълняваш дузпа във футбола без вратар - тоест, нещо лесно за изпълнение. Много хора смятат, че дизайнерите на суперколи са гении, но подобно нещо не е толкова лесно да се направи", казва пред Top Gear той.

"За да направите малка кола като ID.2all, трябва да работите усилено, а хората не го разбират. По-трудно е да се проектира." В очите на Андреас Минд дизайнерите, които стоят зад коли като Fiat Panda, са същинските гении, а не онези, които проектират суперколи.

"Не искам да нараня никого, но познавам и двете страни", допълва още Минд. Именно затова и си позволява да каже, че работата му в Bentley е била много по-лесна от настоящата. За сравнение ще кажем, че цената на Batur е почти 2 милиона долара, докато тази на ID2.all се очаква да бъде 26 000 долара.

Сбогом на седана: Volkswagen Passat отива в историята (и сменя мястото си на производство)

Сбогом на седана: след Opel Insignia и Ford Mondeo, и Volkswagen Passat отива в историята

И това не е единствената промяна

От Motor1.com са склонни да се съгласят с него, защото в днешно време регулациите към малките автомобили са много повече. Не само от гледна точка на безопасност, но и откъм икономия на гориво, като в същото това време цената трябва да остане ниска.