2021 г. беше особено успешна за компаниите, които произвеждат луксозни автомобили. Оказва се, че въпреки войната и покачващата се инфлация в световен мащаб, 2022 г. е била още по-доходоносна.
Rolls-Royce например са отчели 8% ръст в продажбите за миналата година спрямо 2021 г. Цели 6021 автомобила са потеглили към новите си собственици, което е с 475 повече от предходната година. Доста е впечатляващо на фона на факта, че цената на най-евтиния модел на марката започва от 340 000 долара.
За Bentley 2022 г. също е била рекордна по отношение на продажбите. За първи път в историята си са продали 15 000 автомобила в рамките на една година. Сравнено с 2021 г. това са 4% повече.
Източник: Lamborghini
Над всички в сегмента с луксозни автомобили по изкарани пари обаче е Lamborghini. Италианската марка е продала 9 233 автомобила през изминалата година, което е с цели 22% повече от 2021 г. Ако трябва да измерваме продадените коли в пари, ще разберем, че за 2022 г. Lamborghini са спечелили 2,38 милиарда евро, пише CarBuzz.
Оперативният марж (печалбата на всеки похарчен долар) е впечатляващите 25,9%, което е най-доброто представяне сред преките конкуренти в класа на луксозните автомобили. Тази печалба обаче не означава, че Lamborghini ще се откаже от плановете си да електрифицира всичките си модели.