Гамата на Volkswagen е достатъчно богата, за да може човек в нея да намери точния автомобил, който иска и би му вършил работа.

Тест драйв: Volkswagen Passat - защо класиката не може да бъде демоде

Тест драйв: Volkswagen Passat - защо класиката не може да бъде демоде

Много място в интериора, голям багажник и стилен външен вид

Но до момента между Tiguan и Touareg оставаше празно място, което немците са решили да запълнят с Tayron. Това означава, че новият модел ще стане вторият по големина SUV на Volkswagen в Европа.

Изчистен SUV дизайн

Дължината на Volkswagen Tayron е почти 4.8 метра, а характерните линии на предния капак, LED фаровете и стандартната осветена емблема правят така, че няма как да сбъркаме нито марката, нито автомобила.

Снимка 686226

Източник: Volkswagen

Същото важи и за задната част на автомобила. Там виждаме непрекъсната LED напречна лента, която ще е налична във всички версии. Тясната LED лента се простира отляво надясно през горната част на задните светлини, подчертавайки визуално колко широк всъщност е Tayron.

Бърз поглед отвътре

От Volkswagen казват, че материалите, използвани в интериора, са меки и приятни при допир. Свързаният кокпит и привидно многото пространство, трябва да създадат спокойна и хармонична атмосфера.

Снимка 686228

Източник: Volkswagen

В зависимост от оборудването, повърхностите са облагородени с кантове и фини контрастни шевове. И като споменахме оборудването, нека кажем малко повече за него. Tayron ще се предлага в три нива - Life, Elegance и R-Line.

Като при базовата версия впечатление прави, че тя ще разполага с тризонов автоматичен климатик, 10-цветно фоново осветление и доста системи за подпомагане на водача като адаптивен круиз контрол (ACC), асистент за завиване, система за смяна на лентата (Side Assist), система за поддържане на лентата и система за наблюдение на пешеходци и велосипедисти (Front Assist).

Снимка 686230

Източник: Volkswagen

Информационно-развлекателната система е с диагонал на екрана 32 см и е с вграден ChatGPT. Към момента се знае, че Volkswagen Tayron ще има голям панорамен отваряем покрив, а озвучителната система ще е Harman Kardon.

Ще има опция за добавяне на още две седалки в багажника, така че Volkswagen Tayron да стане седемместен. Без допълнителните седалки, немците обещават обем на багажника от 885 литра.

Снимка 686234

Източник: Volkswagen

Разнообразие от задвижвания

Тук става дума за цели седем разновидности, затова няма да задълбаваме много. Част от тях са две plug-in хибридни задвижвания (eHybrid), които трябва да осигурят над 100 км пробег на електричество. Също така ще можем да избираме между два бензинови турбодвигателя (TSI) и два турбодизелови двигателя (TDI).

Снимка 686232

Източник: Volkswagen

Volkswagen са помислили и за опция за меко хибридно задвижване (eTSI). При всички версии скоростната кутия ще е автоматична с двоен съединител (DSG).

Продажбите на новия Volkswagen Tayron ще започнат през първото тримесечие на 2025 г., като базовата версия eTSI със 150 к.с. ще започва на цени от 45 475 евро в Германия.