Всички автомобилни производители правят всичко възможно, за да усъвършенстват колкото се може по-бързо своите електромобили. За да станат те и по-достъпни, и по-предпочитани от клиентите.
Volkswagen не прави изключение, а бъдещите им планове включват това електрическите им коли да станат по-евтини, отколкото са в момента. Немците вече обявиха партньорства с Xpeng и Rivian, за да подобрят софтуера в колите си.
Така например Volkswagen планират нова платформа за електромобилите си и нови батерии. Според Autocar, догодина ще видим ID.2, който ще се яви първият модел с нова батерия. Става дума за литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия, която ще замени никел-манганово-кобалтовите (NMC) батерии, използвани в момента от компанията.
Основното предимство на новата батерия е, че ще бъде по-евтина за производство. След ID.2 всички останали електромобили на Volkswagen ще използват не само новите батерии, но и нова платформа - MEB Plus.

Източник: iStock
LFP батериите станаха по-популярни през последните години благодарение на новите разработки, които им осигуриха по-голям пробег, но не на по-висока цена. Първият автомобилен производител, който се обърна към тази технология в масово производство, бе Tesla с Model 3 в Китай. Ford също последва този пример с Mustang Mach-E, а сега виждаме, че и Volkswagen.
"Това ще бъде голяма крачка напред по отношение на разходите за нас. Много е важно, а също и по отношение на производителността", казва изпълнителният директор на Volkswagen Томас Шафер.
Тепърва предстои компанията да обяви повече детайли около новите си батерии, но за момента се знае, че те ще се произвеждат в завода им в Германия, където към момента се правят NMC батериите.