Филмите, които станаха абсолютен хит в бокс офиса миналата година, са три. На челното място е "Барби", следван от "Супер Марио Bros.: Филмът" и носителят на Оскар "Опенхаймер". Оказва се обаче, че само един от тях отговаря на предпочитанията на зрителите за продължителност на филмите.

"Опенхаймер" с Килиън Мърфи - какво да очакваме от филма на Кристофър Нолан

Какво да очакваме от "Опенхаймер" на Кристофър Нолан

Драматичната история на "Бащата на атомната бомба"

Изненадващо или не, това е детската анимация - тя се гледа за точно 92 минути. Въпреки това обаче "Барби" със своите два часа и "Опенхаймер" с цели три, все пак напълниха киносалоните по целия свят.

Като говорим за бокс офис хитове, прави впечатление, че филми като "Титаник" от 1997 г., "Отмъстителите: Краят" от 2019 г. и "Аватар: Природата на водата" от 2022 г. също са с времетраене над три часа. В същото време те са и едни от най-касовите филми на всички времена.

Според проучване от миналата година, публикувано на уебсайта What to Watch, по-голямата продължителност е характерна именно за хитовите филми. Разглеждайки примери на касови заглавия през последните десетилетия, изследването показва, че средната продължителност на филмите се е увеличила от 110 минути през 1981 г. на 141 минути през 2022 г.

Пример за по-дълъг хитов филм от настоящата година досега, е "Дюн: Част втора", който отнема близо три часа екранно време. Въпреки добрите отзиви за него както от зрители, така и от критика, според ново проучване на компанията Talker Research, толерантността на публиката към по-дългите филми намалява.

Според проведеното онлайн изследване, в което са взели участие 2000 пълнолетни американци, перфектната продължителност на един филм е 92 минути. Едва два процента от анкетираните са на мнение, че един филм трябва да е по-дълъг от два часа и половина.

Само 15 процента от хората пък биха гледали филм, който е два часа или повече. Зрителите, които са посочили, че през последните 60 дни "неохотно са гледали три или повече" филма, "които смятат за твърде дълги", са 23 процента.

Сравнявайки тези резултати с подобно проучване от 2022 г. на платформата Statista, проведено също измежду около 2000 пълнолетни американци, се забелязва, че толерантността към филмите с по-голяма продължителност намалява.

“Барби” с Марго Роби и Райън Гослинг - какво да очакваме от филма

Какво да очакваме от “Барби” с Марго Роби и Райън Гослинг

Захаросана комедия с леко горчиво послание

Тогава 48 процента от анкетираните твърдят, че предпочитат двучасови филми, а 28 процента, че предпочитат филми, които траят час и половина, пише People.