Казусът с комби автомобилите е доста интересен. В страни като Германия, комбитата са изключително популярни и се карат от всякакъв тип хора, които ги ценят заради тяхната практичност, голям и удобен за товарене багажник, както и заради това, че цената им е идентична, ако не и по-ниска от тази на аналогичен седан. Комбитата в Германия са толкова популярни, че компании като Audi, например, от години предлагат доста скъпото и брутално мощно RS6 именно в такъв вариант.

Тест драйв на Volkswagen ID.7 - може ли дигитализацията да е порок

Volkswagen ID.7 - дигиталното чудовище, от което имахме нужда

Най-луксозното ID на германците се усеща "премиум" и реално може да измине над 400 км

В страни като Турция, ситуацията е абсолютно противоположна. Клиентите там буквално ненавиждат този тип автомобили, което е и причината там да се карат почти изключително седани. Без да претендираме за точност, смятаме, че у нас клиентските нагласи по-скоро клонят към тези в южната ни съседка. Което намираме за жалко, защото комбитата са много повече от служебни и работни автомобили.

Снимка 664832

Източник: Volkswagen

Култовият Volkswagen Passat e eдин от моделите, при чието споменаване винаги си представяме комби. Което не е изцяло коректно, защото до момента Passat винаги се е предлагам и като седан. Е, това вече е в историята, тъй като деветото поколение на модела, който заедно с Polo, Golf и хипарски ван Bulli приемаме за истинските емблеми на Volkswagen, вече ще се продава само като комби.

СДЪРЖАН И СОЛИДЕН

Отвън новият Passat изглежда сдържано, обрано и солидно, точно както всеки Passat трябва да изглежда. В дизайнът няма нищо "уау", нищо дразнещо окото и нищо, което да провокира излишни емоции. Сякаш колата ни казва, че е тук за да ни служи, не да ни впечатлява с парти трикове. Това е точно така, но истината е, че не бихме отказали малко повече характер и малко повече "пеперуди в стомаха", каквито при първата ни среща нямаше.

Въпреки това, според нас това е най-модерният и елегантен Passat до момента. Освен това е и най-дългият. Дори с просто око междуосието на автомобила изглежда огромно, а цифрите го затвърждават. Разстоянието между двете оси спрямо предходния Passat е нараснало с 6 сантиметра, което в автомобилния свят е много.

Снимка 664833

Източник: Volkswagen

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ

Модификация: Passat TDI SCR DSG

Работен обем: 1968 куб. см.

Мощност: 150 к.с.

Въртящ момент: 360 Нм

Ускорение: 9.3 сек. до 100 км/ч

Максимална скорост: 223 км/ч

Среден разход: 4.9 л/100 км

Трансмисия: 7-степенна автоматична

Базова цена: 73 174 лв.

За нас обаче е по-важно друго - това, че отзад има място за баскетболист. Наистина, Passat винаги е имал репутацията на автомобил с достатъчно простор в интериора, но този път наистина е впечатляващо. Усещането отзад е като в лимузина, що се отнася до пространството за крака, при това без да се компрометира комфорта на шофьора или седящия до него.

Интериорът е луксозен и дигитален, както повеляват последните тенденции при автомобилите на Volkswagen. Като казваме "последни", имаме предвид наистина последни, защото Passat е един от първите модели на марката, който получава новият централен дисплей. Освен че е по-голям от този, който Volkswagen използваше до момента в моделите си, той предлага достъп до изцяло нов интерфейс с нова логика на менютата.

Снимка 664834

Източник: Volkswagen

Никога не сме били фенове на пълната дигитализация в колите, но системата в Passat ни харесва. Особено възможността за пълно къстъмизиране, която ни позволява да постави приоритет върху информацията, което е от най-голям интерес за нас. Разбира се, има връзка с досегашната логика, но вече всичко е изглежда по-подредено и интуитивно. Особено "бутонът" за връщане към основния екран, който вече е там, където му е мястото - посредата долу.

Снимка 664829

Източник: Volkswagen

Новост е и електрическия селектор на режимите на 8-степенната автоматична трансмисия, който вече е качен на кормилната колона. Все повече дизайнери се спират на това решение, а и ние взехме да свикваме, така че сме доволни. Въпреки това, няколко пъти изключихме от скорост по време на движение, в опит да пуснем чистачките.

Снимка 664830

Източник: Volkswagen

На фона на всички дисплеи и и тъч скрийн функционалности, от Volkswagen са решили да върнат физическите бутони на волана, което също приветстваме. В последните години германците залагаха на тъч панели и там, но ефективността им не беше от най-добрите, а и доста клиенти се оплакваха от неволното им докосване и нежелано активиране на различни функции.

КЛАСИКА

На фона на всички нововъведения и изцяло новият дизайн, двигателят на тестовия автомобил определяме като абсолютна Volkswagen класика. Дизеловият 2.0-литров TDI мотор със 150 к.с. е нещо, което ни навява спомени от преди 10 години, но и ни кара да се радваме, че продължава да съществува.

Някои биха нарекли този мотор "old school", но след значителни модернизации, които му позволяват да отговори на последните изисквания за екологичност, той се усеща съвсем приличен и адекватен през 2024 г. Тук акцентът пада върху ефективността, поддържането на магистрална скорост и ниският разход на гориво - все неща, които трябва да бъдат в основата на всеки Passat.

Снимка 664827

Източник: Volkswagen

В комбиниран цикъл, Passat с този двигател е способен на разход от 6 л/100 км, което за автомобил с тези размери и багажник с минимален обем от 690 литра, ни кара да забравим всички хибриди и електромобили, които ни атакуват отвсякъде. Когато се качихме в заредената догоре тестова кола и я стартирахме, на таблото пишеше, че можем да изминем близо 1000 километра, преди да се наложи да спрем на бензиностанция.

Нека си го представим, това е София-Бургас-София, след което ще имаме гориво и за седмица каране в градски условия. Ето затова класиката е класика.

Колкото до динамиката, тя е прилична, без амбиции за "удоволствие зад волана". Ускорението до 100 км/ч се извършва за 9.3 секунди, а максималната скорост е достатъчна дори за стандартите на немските аутобани - 223 км/ч. Ако пък мощност от 150 к.с. не е достатъчна, новият Passat се предлага и в хибриден вариант със 177 к.с., както и с по-мощен дизелов 2.0-литров турбодизел с 4х4 и мощност 193 к.с.

Снимка 664828

Източник: Volkswagen

Има и доста технологии, които да ни помагат, при това не от онези досадните, които само се чудим как да спрем и да забравим, че съществуват, а ефективни такива. Лека вибрация във волана, тиха звукова сигнализация, мигащ знак на таблото, че се движим прекалено бързо, това е всичко. Харесва ни, че колата не иска да поеме управлението вместо нас и да ни ограничи свободата, а просто приятелски да ни каже, че бъркаме.

Снимка 664835

Източник: Volkswagen

Може да: е практичен и представителен

Не може да: превъзмогне себе си

Липсва му: малко емоция

Passat е позитивен герой и последното поколение го доказва. Без излишни претенции и без никакво натрапване в него се чувствахме комфортно, хареса ни качеството на изпълнението, хареса ни и сдържаният, но безспорно стилен външен вид. Това е модел, който е някъде по средата между представително премиум комби и функционална кола за ежедневието и семейството.

Тест драйв: Електрическият DS 3 E-TENSE - удобен и шантав хеч за ежедневието

Тест драйв: Електрическият DS 3 E-TENSE - удобен и шантав хеч за ежедневието

И достатъчно пробег за уикенд ваканция или седмица каране в града

Представяме си го с 4 велосипеда на покрива, двама тийнейджъри на задната седалка и много куфари в багажника. Ще ни се да имаше малко повече характер, малко повече емоция в него, но си даваме сметка, че тогава може би името Passat нямаше да пасва толкова добре на тази кола. Пардон, на това истинско комби.