В последните няколко седмици се случиха поредица от самолетни злополуки, като най-тежката беше турбуленцията на полета на Сингапурските авиолинии, завършила с една смърт и доста пострадали.

Турбуленция - колко опасна е наистина

Турбуленция - колко опасна е наистина

Рисково ли е да се пътува със самолет

Колкото и чудно да звучи на този фон обаче, авиационният транспорт си остава един от най-сигурните в света и подобни случаи са изключение, а не норма. Един от най-известните български пилоти Марио Бакалов коментира някои от останалите инциденти в профила си във Facebook.

Бакалов пише за самолет на Air Canada, който се връща на летището в Торонто след повреда в двигателя. "Медиите отново погрешно интерпретираха случилото се като пожар в двигателя. Наистина се виждат искри на снимките, но това е типично за срив на въздушния поток в двигателя.

Снимка 669185

Източник: Instagram/flysupermario

В днешно време двигателите работят доста оптимизирано и рядко показват такива повреди." Той пояснява, че пилотите постоянно тренират за подобни откази на двигателя и знаят как да реагират.

Снимка 669183

Източник: Instagram/flysupermario

Вторият случай, който българският пилот коментира, е близкото отстояние между кацащ и излиташ самолет на пистата в Мумбай. "Като пилот си задавам въпроса, защо приземяващият се самолет не е решил да отиде на втори кръг виждайки, че пистата е блокирана."

Снимка 669184

Източник: Instagram/flysupermario

Най-шокиращ за обикновения човек е инцидентът с австрийския А320, попаднал в буреносен облак с градушка, при което предната част на самолета е доста пострадала.

Марио Бакалов 7 години по-късно - пилотът, приземил най-големия самолет в света в България

7 години по-късно - пилотът, приземил най-големия самолет в света в България

Марио Бакалов е пилот с 20 годишен стаж, мотивационен лектор и човек, зареден с позитивна енергия

"Виждаме добре, че дори силни буреносни облаци не могат да навредят на цялостния интегритет на самолета. Нито е имало дехерметизация, нито откази на системите, нито дефекти в структурата (освен носа). Снимката изглежда вероятно по-драматично, отколкото е била реалната заплаха", пише още Марио Бакалов.