Инцидентът с полета на Сингапурските авиолинии от края на май, при който в следствие на турбуленция имаше един загинал и десетки ранени, предизвика много въпроси затова колко опасно наистина е това природно явление.

Как да преодолеем страха от летене - съветите на пилота Марио Бакалов и психолога Елена Пенчева

Как да преодолеем страха от летене

Какво предлага семинарът "Полет без граници"

Случилото се с Boeing 777-300ER всъщност е прецедент, защото подобни случаи са изключително редки. Нараняванията вследствие на турбуленция са в пъти по-редки в сравнение с травмите, които можем да получим при инциденти с друг вид транспорт.

Турбуленцията се предизвиква от необичайни движения на въздуха, при които пътниците и екипажът в самолета усещат резки движения нагоре-надолу или настрани. Случая от 22 май на Сингапурските авиолинии е свързан с рядката "турбуленция в ясно небе".

Най-честите наранявания при турбуленция счупени кости, травми на главата, открити рани, извадени рамена. Важно е да се подчертае, че почти всички те се случват на хора, които са с откопчани колани по време на полета.

А ето и ясна статистика колко често се случват: 25 случая на турбуленция на година са регистрирани в Австралийското бюро па сигурност на транспорта. За същия период 36 милиона австралийци са летели извън страната и 58 милиона са пътували по вътрешен полет, пишат The Conversation.

Снимка 668089

Източник: iStock

От това само може да заключим, че въздушният транспорт си остава един от най-сигурните начини за придвижване в сравнение с инцидентите с автомобили например. Редки случаи на турбуленция не бива да ни плашат, а и за най-сигурно можем да останем с предпазния си колан по време на целия полет.