Инцидентът с полета на Сингапурските авиолинии от края на май, при който в следствие на турбуленция имаше един загинал и десетки ранени, предизвика много въпроси затова колко опасно наистина е това природно явление.
Случилото се с Boeing 777-300ER всъщност е прецедент, защото подобни случаи са изключително редки. Нараняванията вследствие на турбуленция са в пъти по-редки в сравнение с травмите, които можем да получим при инциденти с друг вид транспорт.
Турбуленцията се предизвиква от необичайни движения на въздуха, при които пътниците и екипажът в самолета усещат резки движения нагоре-надолу или настрани. Случая от 22 май на Сингапурските авиолинии е свързан с рядката "турбуленция в ясно небе".
Flight tracking data shows that the Boeing 777-300ER Singapore Airlines flight climbed 300 or 400 feet and then returned back to the cruising altitude of 37,000 feet, killing one and injuring others. So what is turbulence and how common are extreme cases? https://t.co/MGEsQtAe88
— ABC News (@abcnews) May 22, 2024
Най-честите наранявания при турбуленция счупени кости, травми на главата, открити рани, извадени рамена. Важно е да се подчертае, че почти всички те се случват на хора, които са с откопчани колани по време на полета.
А ето и ясна статистика колко често се случват: 25 случая на турбуленция на година са регистрирани в Австралийското бюро па сигурност на транспорта. За същия период 36 милиона австралийци са летели извън страната и 58 милиона са пътували по вътрешен полет, пишат The Conversation.
Източник: iStock
От това само може да заключим, че въздушният транспорт си остава един от най-сигурните начини за придвижване в сравнение с инцидентите с автомобили например. Редки случаи на турбуленция не бива да ни плашат, а и за най-сигурно можем да останем с предпазния си колан по време на целия полет.