Lego е добре позната компания, която няма нужда от представяне. Но ако върнем лентата с няколко години назад, ще разберем, че всъщност е била на ръба на фалита.
През 90-те години Lego се представя изключително добре откъм продажби. Тогава идва идеята бизнесът да се разрасне в дрехи, часовници, телевизионни предавания, и дори тематични паркове.
Това не само увеличава разходите, но и размива фокуса на компанията. Което веднага дава отражение и през 2003 г. Lego се оказва на ръба на фалита. Тогава компанията има дълг в размер на 800 милиона долара.
Източник: iStock
Тогава Lego сменя изпълнителния си директор и тежката задача да спаси компанията се пада на Йорген Виг Кнудсторп. Тогава той преосмисля тотално стратегията и изчиства всичко излишно. Продуктовите линии се съкращават с 30%, а също така около 1000 служители също се разделят с работните си места.
Източник: iStock
Lego започва много повече да се вслушва в това какво искат феновете и хората, които си купуват техните играчки. Така идват партньорствата с "Междузвездни войни" и "Хари Потър". И резултатите са светкавични. Само комплектите, посветени на "Междузвездни войни" увеличават продажбите с цели 35%.
С поемането на правилния курс през 2015 г. Lego дори изпреварва Mattel като най-голямата компания за детски играчки с продажби надхвърлящи 2 милиарда долара, пише Economic Times.